הממשלה תסבסד צהרונים, אך תקצץ מיליארד בתקציב

לאחר הבשורה כי הממשלה תמשיך לסבסד את הצהרונים, היועץ המשפטי לממשלה אישר קיצוץ רוחבי. גובה הקיצוץ הצפוי – יותר ממיליארד שקלים

לאחר הבשורה כי הממשלה תמשיך לסבסד את הצהרונים, היועץ המשפטי לממשלה אישר קיצוץ רוחבי. גובה הקיצוץ הצפוי- יותר ממיליארד שקלים.

ראש הממשלה נתניהו התערב במשבר והגיע לידי פתרון – כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית. המתווה שהושג לפתרון המשבר מלמד כי הצהרונים יתוקצבו ל-4 חודשים ראשונים של השנה בעלות משוערת של כ-300 מיליון שקלים והמימון לכך יגיע מקיצוץ במשרדי הממשלה האחרים. משרד האוצר מצדו מתחייב להמשיך לתקצב אותם גם ב-2020.  במקביל, בניסיון להתמודד עם הגירעון הגבוה ביום ראשון תוגש לאישור הממשלה חבילת קיצוצים שבה יאושר קיצוץ של כמה מיליארדי שקלים מתוך תקציבי המשרדים.

בכאן חדשות דווח כי במקביל הקיצוץ הרוחבי יממן בין היתר את המשך סבסוד הצהרונים.

מדובר במהלך חריג שכן לממשלת מעבר אסור לבצע קיצוצים או העלאות מיסים אך כתבת התחום הכלכלי של כאן חדשות, עמית תומר, מוסרת כי מנדלבליט החליט הערב לאשר את הקיצוץ וקבע כי החריגה הגדולה בגירעון גוברת על השיקולים הפוליטיים. גובה הקיצוץ צפוי לעמוד על יותר ממיליארד שקלים.

הקיצוץ, יחד עם גזירות נוספות, יעלו בפני השרים בישיבת הממשלה הקרובה. אחת הגזירות שנשקלו – ביטול הפטור ממע"מ על קניות באינטרנט, אולם לדברי גורמים באוצר צעד זה ירד מהפרק ונעשה ניסיון לגבש גזרות אשר לדבריהם ״יגעו בחלקים קטנים מהציבור עד כמה שאפשר״.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב: "חברי ועדת הכספים תרמו את חלקם לפיתרון הבעיה של סבסוד הצהרונים. אני שמח שראש הממשלה ושר האוצר נותנים את הסיבסוד כפי שדרשנו ואני מברך אותם על כך.ועדת הכספים תצטרך לעקוב היטב אחר המקור התקציבי של התכנית כדי שלא ניכנס לבעיה נוספת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *