המפץ שיתפוצץ לכולנו בפרצוף • דעה

האיחוד הכלל חרדי בהחלט יפעל כמו מפץ, לגמרי כמוהו. תחשבו רגע על הבוחר הש"סניק, מה הוא מרגיש עם איחוד כלל חרדי, או בוחר יחד, או דגל או הפלג? מוטי שולמן, עסקן חרדי בטור דעה חריף נגד המפץ

איחוד המפלגות החרדיות כונה בשבוע האחרון כ'מפץ חרדי׳. השם שנתפר לצרכי דרמה פנים מגזרית, לא חטא כלל למטרתו, אם כי מכיוון שונה לגמרי.

המפץ כשמו, לוקח את הניגודים המוחלטים ומרכיב אותם יחד ל"מפץ", שעל פי ההסבר הכפרני והתמוה שעומד מאחוריו, הוא יצר משום מה את הגלובוס שאנו מתקיימים בו.

ובכן, אמונתנו היא באל אחד, כך שתוצאות המפץ אמורים לפעול את פעולתם הטבעית והפשוטה – בום אחד ענק, והתרסקות בלתי נשלטת, שאת תוצאותיה ניתן רק לדמיין.

האיחוד הכלל חרדי בהחלט יפעל כמו מפץ, לגמרי כמוהו. תחשבו רגע על הבוחר הש"סניק, מה הוא מרגיש עם איחוד כלל חרדי כזה שכולל בתוכו את אלי ישי. אותו אלי ישי שלמעלה משש שנים רק לימדו אותו שהוא הרס את ש"ס, גנב לדרעי את המפלגה. "אסור לתת לו כלום, למה לש"ס לא צירפנו אותו ולאיחוד שכזה כן?" והשורה התחתונה של אותו בוחר ש"סי – "עושים פה מסחרא, גונבים לנו את המפלגה, מוכרים אותנו בשקל וחצי".

מצביעי 'יחד' אפילו זועמים יותר. "עם דרעי??? זהו? לשם הגענו? עם הנוכל השודד והגנב הזה, איתו ללכת? איפה הכבוד הספרדי שלך אלי?". תחושת הבגידה מפעפעת אצל שניהם. הם אולי יתנו לעצמם להיסחף קצת אחרי הכותרות הבומבסטיות על איחוד אחד ענננק של כלללללל החרדים, אבל בשורה התחתונה כמה מהם ישימו בסוף את "פתק המפץ" בקלפי, כשמולם תעמוד דמותו של ביבי מתחנן בדמעות "אל תתנו לערבים לשמאלנים ולמנייקים לנצח, שימו מחל בקלפי"? "מפלגה אין לנו, ראש ממשלה לפחות שיהיה לנו". הם ישימו ליכוד, הם ישימו הבית היהודי והימין החדש – או וואט אבר, את פתק המפץ הם לא ישלשלו אל הקלפי.

הפלג הירושלמי עם דגל באותה מפלגה?! בטח… מפץ אמרתם? אוקי, זה כבר באמת יחייב את טיפולם המסור של היסטוריוני המפצים הנאיביים ביותר של עם ישראל לדורותיו.

דגל התורה גידלה דור שלם שחלק בסיסי מהאמונה שלו זה, שיש בורא לעולם – ואת הפלג הירושלמי שונאים. "לתת להם, לפלג, נציג? אולי פשוט נוריד את הכיפה וזהו? למה ללכת רחוק?". זו אינה בדיחה, זו מציאות שוקקת חיים ושותתת דם אחים יחד – כבר הרבה מאוד שנים. ועם כל הכבוד לאמונתם העיוורת וחסרת הביקורת הבסיסית של מצביעי דגל התורה אחר כל מנהיג שנכדו מצליח לשלוט על סדר היום, דרישה שכזו – להשלים, אפילו למראית העין, עם הפלג הירושלמי, לא עוברת מסך באף בית דגלאי שמכבד את עצמו. ובאמת שאין כאן המקום והטעם להאריך.

ואם בכל זאת יכפו על הבוחר הליטאי הליכה יחד עם הפלג, זה יהיה הסוף של המפלגה הזאת, הסוף של הנציגים שלה, ולגמרי הסוף של בועת ההנהגה הליטאית בדגל התורה. ה'אבישי בן חיים' של הדורות הבאים, הוא יכנה את זה ובצדק – "המפץ שהביא לסיומו של עידן הנהגת הנכדים".

כבר עכשיו אפשר לשמוע את קולות המירמור בתוככי חדרי הפנימיות של הישיבות הליטאיות (עדיין לא בחדר האוכל ליד כולם, אבל בחדר עם שתיים שלושה חברים כבר מדברים על זה). "בשביל מה ניצחנו את החסידים? לאן הלך כל השש שלוש (6-3), איך לא הורידו לליצמן ולכל הגעררס׳ והפרושים את האף עד לריצפה?" הזעם הוא גדול שם בבתוככי.. אז ללכת עכשיו עם הפלג ביחד, באותה מפלגה… בטטטח.

והפלג, הם ילכו עם דגל? מאיפה להתחיל..

גיוס בנים, גיוס בנות, המחוז החרדי, משרד החינוך, תקציבים מסאטמר, הדרך המסורה, לשמר את הגחלת, פלג כמו פעם. להמשיך או שהבנתם?

מישהו באמת יישב מולם ויבטיח להם את כל זה בלי להתפוצץ מצחוק באמצע? אבל בואו נזרום שניה. כן הבטיחו להם, ומישהו שם גם האמין לכל זה.

אבל אם בדגל התורה יקום לו הנכד / הנציג / העוזר או הדובר ויגיד ללכת עם הפלג, אחת דינו להיבעט לכל הרוחות, אז שיהיה ברור לכם שזה מה שיקרה לאותו רב / מנהיג או מי שלא יהיה, אם יגיד להם למכור את כל האידיאולוגיה הבוערת שלהם בשביל נציג דמיוני בכנסת – שגם אם יקרה נס והוא ייכנס, הרי שאחת דינו שם להתמסמס.

ובקיצור, הפלג לא יצביעו בגלל דגל. דגל לא יצביעו בגלל הפלג. הש"סים לא יצביעו בגלל אלי ישי וכו וכו.

ורק תזכרו שגם החסידים מושפלים. וגם הם למרות הרפיסות העלובה שיצאה מהם בשנה האחרונה, יידעו בשלב נסתר כלשהוא להביא את הנקמה שלהם בליטוואקעס האלה. "שש שלוש??? אין בעיה, חפש את החברים שלך. יש לי כבוד עצמי לי ולרב'ה שלי, עכשיו פה ליד הקלפי, אני ילמד אותכם. אני ישים מרצצצצ ולא את הפתק שיכניס לכם את הנציג.."

ובמפץ כמו במפץ, בסוף כולם ישרפו את המועדון

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בעניין תגובתי..

    התבלבתי בין האתר הזה לאתר אחר, חוזר בי מהמשפט שהאתר הזה הוא הכשר ביותר.

    מוטי (לא שולמן) |
    הגב
  2. מי אתה מר עסקן?

    לא יודע מי אתה מר שולמן היקר ומהי עסקנותך, אני ממש מקווה שאתה לא עסקן בעיר מגוריי או בתחומים הקרובים אלי, כי אני ממש לא רוצה להזדקק לעסקנותך. אם רמת עסקנותך ואהבת ישראל שבך תואמים לרמת כתיבתך ולאיכות פרשנותך אז כולי רחמים על מי שנזקק לשירותי עסקנותך!

    צר לי לשמוע שלדעתך הציבור החרדי קרוע ומפולג מבלי סיכוי לאחדות אי פעם בעתיד, ותרשה לי לחלוק עליך נחרצות. לצערי עסקנים כמוך הצליחו ללבות את אש השאה בין המחנות, אך בתוך עמי אנוכי יושב, ואני רואה שהרוב המוחלט של הציבור חי בשלום ובכבוד עם הפלגים האחרים למרות חילוקי הדעות. באמת אנחנו יותר גרועים מהערבים שהצליחו לאחד ברשימה אחת את התנועה האסלאמית ואת הנוצרים ואפילו יהודי אחד לקישוט? עד כדי כך גרועים??

    עלוב מאוד מצידך להשתמש בביטויים מעליבים ובלשון הרע גמור כלפי הציבור ונבחריו, ולטעת בציבור את התחושה שבאמת כולם שונאים אחד את השני ללא תקנה. והכל בשביל מה? איזו מטרה אתה בא לשרת? מה האינטרס האפל שלך בהמשך הפילוג הפנים חרדי? בא תספר לנו מה אתה מרוויח מזה! רק שתהיה מעודכן: המצב לא כזה נורא כמו שאתה מתאר, וגם דיבורים מתלהמים בפנימיה יתחלפו מהר בדיבורי אחדות, אם רק העסקנים והפוליטיקאים יעשו סוף סוף שלום ביניהם.

    בדבר אחד אני מסכים איתך, שהמפץ החרדי יסיים את שלטון הנכדים, ולזה בדיוק רוב הציבור מצפה בכיליון עיניים. כשהנכדים והעסקנים (שוב, כמוך) שהמליכו את עצמם עלינו יסתלקו להם מהנוף הציבורי אני בטוח שכל המגזרים ימצאו את הדרך לחיות יחד בשלום כמו שהיה בין בתוך דגל התורה ובתוך שס עד לפני כמה שנים.
    מי יתן והמועדון שישרף, כלשונך הזהב, יהיה דווקא מועדון העסקנים והפלגנים והאינטרסנטים, והציבור יוכל בעזרת השם לנשום לרווחה.

    ולאתר המכובד שנתן לך את הבמה הזאת אני אומר, תמשיכו לשמור על הקו שלכם ולהיות אתר החדשות החרדי היחיד שבאמת אפשר לקרוא לו כשר. אני דן אתכם לכף זכות שלא שמם לב למילים הרחוביות במאמר הזה (מישהו אמר "מנייקים"?), לא לשימוש בשמות הקודש ולא לשגיאות השפה והתחביר הנמוך.
    שבת שלום.

    מוטי (לא שולמן) |
    הגב
  3. המפץ של החרדים ??

    מה קורה לך כתב ???
    יש לך מילים וכינויים יותר מעניינים לאתר חרדי

    נורמלי |
    הגב
  4. אמת לאמיתה

    תחושתי שדרעי הוא הנזק למרות שהוא היוזם כדי לשרוד

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. כתב יקר הכל טוב אחי? אשתך עיצבנה אותך על הבוקר?

    מה נסגר נשמה?

    תמהה |
    הגב