הארגון העולמי "אין מנוס מסגירת בתי הכנסת" ומה הכריע נשיא המועצת?

בימים אלה- נקפיד על ההנחיות ונזעק לבורא עולם שיסיר מאיתנו את המגפה הזו וישלח רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל." כך נמסר מארגון בתי הכנסת העולמי

הארגון העולמי של בתי הכנסת מגיב להחלטת הממשלה על סגר: "לצערנו, המגיפה מתפשטת באופן נרחב ומדאיג וממשלת ישראל החליטה לנקוט באמצעים חריפים על מנת להשתלט על התחלואה.

ולכן, כחלק מההחלטה – אין מנוס כיום מסגירת בתי הכנסת וקיום מנייני תפילות בשטח הפתוח בלבד. ברור כי בעת הזו בימי החורף – תפילה בשטח הפתוח אינה פשוטה כלל וכלל לציבור המתפללים.

עם זאת, נמסר, כולנו מחויבים –"וחי בהם-ולא שימות בהם". מתפללים מקבוצות סיכון החוששים להתפלל בשטח פתוח או שמזג האוויר הקר מסוכן עבורם- יכולים להתפלל בבתיהם תפילת יחיד וישתדלו להתפלל בשעה בה הציבור מתפלל.

בימים אלה- נקפיד על ההנחיות ונזעק לבורא עולם שיסיר מאיתנו את המגפה הזו וישלח רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל." נכתב לסיום.

בתוך כך, שרי שס השרים הרב אריה דרעי והרב יעקב אביטן נמנעו בהצבעה על הסגר בישיבת הממשלה שהתקיים הלילה (שלישי).

ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי שוחח ארוכות עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א שהורה להימנע בהצבעה.

השר דרעי הציג לנשיא המועצת את מתווה הסגר. כשמצד אחד מדד התחלואה בעלייה וישנו פיקוח נפש ומאידך, סגירה מוחלטת של בתי הכנסת והכוללים והת"תים תהווה ביטול תורה גדול. נשיא המועצת הכריע כי הסגר הכרחי אולם מפאת ביטול התורה יש להימנע בהצבעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *