המצלמות בקלפיות: הימין המאוחד דורש להצטרף לעתירת הליכוד

באיחוד הימין טוענים "כי גם אם ישנה פגיעה כלשהיא בהכנסת המצלמות, הרי שהיא מידתית, לתכלית ראויה ועולה בקנה אחד, הן עם החוק והן עם האינטרס הציבורי הראשון במעלה, של שמירת טוהר הבחירות ואמון הציבור בתוצאות הבחירות"

 

לקראת הדיון בכנסת בעניין הכנסת המצלמות למתחמי הקלפיות רשימת הימין המאוחד הצטרפה לתגובת הליכוד ובהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מיום ג' באב תשע"ט רשימת הימין המאוחד – הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש לכנסת ה- 22 מתכבדת להודיע על תמיכתה במהלך.

במכתב ששלח לועדת הבחירות נכתב כך "מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי היו סיעה בכנסת ה-21. שלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה, הגישו רשימת מועמדים גם לכנסת ה-22. הרשימה תומכת בתגובת המשיבה 1 ומצטרפת אליה. הרשימה סבורה, כי הכנסת מצלמות למרחב הציבורי של הקלפיות, תמנע – או לכל הפחות תצמצם באופן ניכר, את הפוטנציאל לעבירות על חוקי הבחירות – מחד ומאידך – אין בה כל פגיעה ממשית בציבור הבוחרים".

עוד הוסיפו באיחוד הימין כי "לחלופין תטען הרשימה, כי גם אם ישנה פגיעה כלשהיא בהכנסת המצלמות, הרי שהיא מידתית, לתכלית ראויה ועולה בקנה אחד, הן עם החוק והן עם האינטרס הציבורי הראשון במעלה, של שמירת טוהר הבחירות ואמון הציבור בתוצאות הבחירות. לא למותר לציין, כי כיום קיימות מצלמות כמעט בכל המרחב הציבורי.

בנט שקד ושותפיהם החדשים כתבו כי "המצב הנוכחי, בו רק אזור הקלפיות הינו סמוי מן העין – הינו אנכרוניסטי ועומד בסתירה למושכלות יסוד לפיהן: "אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר, ואור המנורה הוא השוטר
היעיל ביותר ". יתירה מזו. כיום נוצר מצב אבסורדי לפיו "חוטא יוצא נשכר", באופן שבו בקלפיות בהן התגלו זיופים – הסעד החוקי הנוכחי הינו עריכת בחירות חוזרות, תוך מתן אפשרות לחוטאים להיערך כיאות לבחירות החוזרות ולערוך בהן מקצה שיפורים".

בימין המאוחד סיכמו כי "כך נוצר מצב בלתי סביר לחלוטין בו ניתן תוקף חוקי בדיעבד, לעבריינות שנערכה בבחירות המקוריות. הרשימה סבורה שאין לתת לכך יד. בנוסף סבורה הרשימה, כי הדרך היחידה להפוך עבירות על חוקי הבחירות – לבלתי משתלמות, הינה רק היה והחוק ימוצה עם העבריינים, תוך קביעת רף ענישה מחמיר כלפי מי שמפר את הוראות החוק".

לסיום נכתב "התיעוד במצלמות הינו כלי אלמנטרי, לצורך יצירת תשתית ראייתית מתאימה שתאפשר את מיצוי הדין עם העבריינים, כלי שאיננו בנמצא כיום. הנגזרת הישירה מהעדר היכולת הנוכחית לאסוף תשתית ראייתית מתאימה, הינה כמות כתבי האישום הנמוכה ביותר, זאת ביחס להיקף העבירות לכאורה על דיני הבחירות"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *