המקובל המיסתורי שזיהה את המנהרות: "יש עוד עשרות מנהרות תופת"

העיתונאי אבנר הופשטיין פרסם תחקיר באתר 'זמן ישראל' לפיו קציני צבא הודו כי רב מקובל מהגליל זיהה עבור צה"ל 31 מנהרות בגבול עזה. המקובל מסרב להיחשף מחשש שיהפוך עניין לציבור וגם מתריע מפני עשרות מנהרות

העיתונאי אבנר הופשטיין פרסם תחקיר באתר 'זמן ישראל' לפיו קציני צבא הודו כי רב מקובל מהגליל זיהה עבור צה"ל 31 מנהרות בגבול עזה. המקובל מסרב להיחשף מחשש שיהפוך עניין לציבור.

הכל החל לפני כמה חודשים כאשר דווח בתקשורת על החלטת ראש הממשלה לאתר מנהרות אוייב בגבול."דיווח על פעילות משותפת בנושא איתור תווך תת-קרקעי", כך מתוארת פעילות לאיתור מנהרות-אויב בגבול הצפון.

אלוף משנה ע' מתאר בדוח סיור שקיים בגבול הצפון, לצורך איתור מנהרות באמצעים מטה-פיזיים, תוך שימוש ביכולותיהם המיוחדות של הרב-המקובל יהודה, ויד ימינו, הרב משה.

"ביצענו סיור במחנה. במחוז קיים מאגר מים תת קרקעי ענק, שלא ניתן לזיהוי אם לא הראו לך אותו באופן ישיר. הרב איתר, בלי שאמרנו מילה על כך, את המתחם התת קרקעי ואת החלל שנמצא מתחת למחוז״.

אופשטיין, שוחח עם שורה של מג"דים בצבא, קציני דרג הביניים במשטרה וקציני הביטחון האזרחיים ביישובים בצפון ובדרום, שסיירו עם הרב לאורך קו המערכת, ואישרו בפה מלא: ראינו בזמן אמת כיצד הרב המקובל מזהה ומאתר מבנים ותעלות מתחת-לפני-הקרקע, והשתכנענו מעל לכל ספק כי המקובל יכול לזהות פעילויות מתחת לאדמה ולסייע לכוחות הלחימה, ההנדסה והחפירה שעובדים בשטח.

אופשטיין טוען עוד כי רוב האנשים ששוחח איתם על סיורי פתיחת הקו עם הרב, לא הסכימו להתראיין לכתבה בשמם, ודבריהם מובאים בכתבה בשמות בדויים: אף אחד לא רוצה שיחשבו שהוא רוחניק-מיסטי.

"אם הצבא היה יותר פתוח – היו נחסכים חיי אדם", אומר הרב משה. "אנחנו יודעים על עוד עשרות מנהרות שפרושות על פני קו הגבול, בצפון ובדרום, אם הצבא לא היה כל כך חשדן כלפי כל דבר שמריח מדת, אז גם אלופים ותתי-אלופים עימם דיברנו היו נותנים לנו צ'אנס לסייע. חבל, כי המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *