המרגיע הלאומי של ארה"ב: אנדרו קואומו מושל ניו יורק

"אמא שלי לא ניתנת להקרבה וגם לא אמא שלכם"

בימים אלו של מתח וחרדה מתגלים אותם מנהיגים שקורצו מהחומר הנכון ויכולתם להוריד את מפלס החרדה להרגיע להנהיג ולהפיח תקווה בקרב האזרחים.
כזהו מושל ניו יורק אנדרו קואומו,בן ה62,איש המפלגה הדמוקרטית, מי שעבד בממשלו של ביל קלינטון בשנות ה-90. קואומו נבחר לתובע הכללי של ניו יורק ב-2006 . ב-2011 הלך בעקבות אביו ונבחר למושל המדינה, ומאז הוא מכהן בתפקיד. בשנת 2018 זכה בכהונה נוספת.

מאז תחילת משבר הקורונה מקפיד קואומו להעביר תדרוכים יומיים בטלוויזיה. התדרוכים מתחילים ב-11 בבוקר ומועברים בשידור חי ברשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב. ארה"ב שצמאה בעת הזו למנהיג בעל שיעור קומה שניתן לבטוח בו הפכה מייד לאוהדת הדוקה של המושל בעוד נשיא המדינה הפך ללעג לאחר שבתחילה כה זילזל בנגיף והתייחס בביטול לקטלניותו .שידוריו של מושל ניו יורק הפכו לפופולריים מאוד, הן בזכות הסמכותיות שהוא מפגין בהם והן בשל הרוגע שהוא משרה והטון מלא-ההבנה הבוקע מגרונו.

קואומו הקפיד ומקפיד להדגיש עד כמה חמורה ההתפרצות, ובשבוע האחרון קרא לניו-יורקרים שוב ושוב להישאר בבתים, תוך שהוא משתמש בהפצרות כמו "זו לא בדיחה". קואומו מקפיד לקרוא לאזרחי ניו יורק שלא להיתפס לבהלה, ולא פעם הדגיש לתושבים כי הפחד עלול להיות מסוכן יותר מהמחלה עצמה.

קואומו מזכיר לתושביו שהסיכון הגבוה ביותר נשקף לקשישים ולסובלים ממחלות רקע, אבל מדגיש כל העת כי גם אותם אין להפקיר: "אמא שלי לא ניתנת להקרבה וגם לא אמא שלכם", כך בדבריו לכתבים. "אנחנו לא מוכנים להקריב האחוז או השניים האלה".

נגיף הקורונה,הביא למותם של יותר מ-600 בני אדם ברחבי ארה"ב. בניו יורק לבדה מתו כבר יותר מ-200.

קואומו, , נתפס על-ידי אמריקנים רבים כדמות נוסכת ביטחון הודות לעדכונים היומיים שהוא מוסר בשידור חי בטלוויזיה על המאמצים של מדינת ניו יורק להיאבק בהתפשטות
קואומו בן ה-62 גילה ערנות מרשימה ומיהר להפעיל סמכויות מיוחדות כדי לשלוח לרחובות חיילים מהמשמר הלאומי, לצייד את בתי החולים במיטות אשפוז רבות יותר ולהורות לתושבי ניו יורק להישאר בבתים. הוא אפילו השיק מותג לחיטוי הידיים מטעם הממשלה.

ה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *