המשלחת הישראלית השתתפה בכנס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע בוושינגטון

שרי האוצר איתם נפגש השר כחלון התעניינו בעיקר באימוץ הטכנולוגיות הישראליות בסייבר בדגש על הגנת המערכות הפיננסיות של המדינות. עם המשלחת השוויצרית הוחלט לקיים מפגש משותף של משרדי אוצר בתחילת 2020 בנושא הזה. המשלחות של נורווגיה ובלגיה התעניינו בתרגיל של מתקפת סייבר על המדינה שנערך בישראל בפברואר האחרון. סוכם שיוקמו צוותים משותפים משני הצדדים שיעבדו בשיתוף פעולה לטובת למידה.
נושא נוסף שעלה בשיחות הוא חידוש הסכמי הסחר מול המדינות. הסכמים אלה נחתמו בשנות התשעים כשכלכלת ישראל היתה מוכוונת ייצוא סחורות, אך כיום ייצוא השירותים מישראל גדל משמעותית, מה שמחייב הסכמים חדשים שעוסקים בפתיחת חסמים והתאמת רגולציה.
המשלחת קיבלה סקירה כלכלית עולמית מהכלכלנית הראשית של הבנק העולמי, פרופ' פני גולדברג. הסקירה עסקה בתחזיות הצמיחה העולמיות על רקע אי הוודאות סביב מאבקי הסחר. הכלכלנית הראשית ציינה שמדינות מגיעות אליה ואומרות לה, "אנחנו רוצות להיות ישראל, להיות מדינות טכנולוגית." מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הזמין משלחת מטעם הבנק העולמי לישראל כדי שיכירו את הטכנולוגיות שיש למדינה להציע בתחומי החקלאות, המים והסייבר שדרושות לאותן מדינות.
משלחת בנק ישראל נפגשה בין השאר, עם נגידים ובנקאים מרכזיים בכירים ועם משלחות של הבנקים המסחריים החשובים בעולם ובתי השקעות זרים המשקיעים בשוק ההון בארץ. הם ממשיכים להתרשם מהנתונים הטובים של המשק הישראלי. במסגרת השיחות הסבירה המשלחת על השינויים במדיניות המוניטארית בחודשים האחרונים לאור התגברות הסיכונים שמקורם בהאטה במשק העולמי ומלחמת הסחר. המשלחת פגשה גם את מנהלי ההשקעות המבצעים עבור בנק ישראל את ניהול תיק המניות של יתרות המט״ח כהכנה לדיונים על ההקצאה השנתית עבור שנת 2020.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *