האסון בגבעת שאול: המשפיעה של שטערנא שמה קץ לשמועות

 לאור כל השמועות הלא מבוססות החליטה המשפיעה של שטערנא אסתי משי זהב, לכתוב פוסט בו היא שמה קץ לדיונים ברשתות החברתיות

בנות הדודות שטרני קלפמן (24) וחני סוליש (19), עלו לקומה הרביעית של מבנה תעשייה בירושלים ונמצאו לאחר מכן ללא רוח חיים.

לאור כל השמועות הלא מבוססות החליטה המשפיעה של שטערנא אסתי משי זהב, לכתוב פוסט בו היא שמה קץ לדיונים ברשתות החברתיות. "אני קוראת פוסטים חסרי אחריות שעפים ברשת ויוצרים עוול והרס באמירות מאוד לא אחראיות ולא מבוססות. אז החלטתי לכתוב את מה שאני יודעת מקרוב מאד, ובאישור המשפחה כמובן."

אני יודעת ששטערנא נלחמה לחיות וידעה למרות המחשבות שלה, מוות זה לא פתרון. הייתי מורה של שטערנא בתיכון בכיתה ט', והיה לנו קשר טוב, אבל אחר כך היא המשיכה הלאה ושנים לא היינו בקשר. לפני כשנה וחצי היא פנתה אלי. היא זכרה את הקשר שהיה לנו וביקשה לחדש אותו.

"לאורך כל הדרך שטערנא תמיד היתה עם משפיעה. זה היה חשוב לה", מדגישה המשפיעה החב"דית . "היא סיפרה לי כמה משמעותי בעבורה הקשר עם מנהלת התיכון. כמה היא מעריכה אותה. כל שנה בח"י אלול היא צלצלה לאחל לה שנה טובה ולהוקיר לה טובה על הדרך שהיא ליוותה אותה ועל הרגישות שבה התנהלו איתה בתיכון. שאיפשרו לה להיות היא".

לדבריה, שטערנא ידעה לבקש עזרה. וידעה לעזור לעצמה. וידעה להוקיר תודה. והיתה בטיפול. לאורך כל השנים, בעקביות וברצף, ורוב הזמן במימון ההורים. היתה תמיכה מהמשפחה. (והמשפט: "היא הפסיקה בלחץ המשפחה" הוא שקר גס, שמגיע מצורך של אנשים להסביר לעצמם שחייבים להימצא אשמים. אז זהו. שאין).

עוד כותבת  המשפיעה ומבהירה כי "נכון שהיא עברה חיים מורכבים. אבל היא תמיד נלחמה לחיות ולהתקדם ולראות את העתיד. היא נלחמה בכאב ובהצפות שלו".

על החודשים האחרונים עם שטערנא סיפרה המשפיעה, "היא באה אלי בשבת, כדי שנלמד יחד למה העולם שלנו מתנהל ככה. היא התחילה ללמוד תניא בזמן האחרון, כי רצתה כל כך לחיות. ולמרות המחשבות היא המשיכה לחפש ולנסות ולהשתדל ולהתאמץ".

שטערנא סיימה בהצטיינות לימודי אדריכלות, ובתחילת החודש האחרון התחילה לעבוד בזה. בשיחה האחרונה שלנו, לפני שבוע, היא ביקשה שאכתוב עליה לרבי לברכה בעבודה החדשה. היו לה מחשבות על העתיד והיא התחילה לחשוב על בניית בית. לפני חודשיים, כשנולד אשר שלנו, היא ספרה לי על כמה ילדים היא חולמת ושהיא כבר רוצה למצוא את הבעל..

אני מכירה כל כך הרבה אנשים טובים שהיו בקשר איתה. שטערנא סיפרה לי על הורים שהתאמצו, השקיעו, התמסרו וניסו ככל יכולתם. אני מכירה את אחותה המדהימה של שטערנא. אני מכירה סבתא מהממת, ששטערנא תמיד היתה מספרת כמה היא מכילה ותומכת ומאפשרת.

לסיום היא מודה כי "הגלות החשוכה שבה אנו חיים קשה, ולפעמים חזקה יותר מאיתנו. אבל אני יודעת שגם שטערנא וגם חני היו במערכת משפחתית וממסדית שבה הדברים מטופלים ומדוברים ולא מטואטאים".

דיברתי המון על שטערנא, אבל אני גם מכירה טוב את ההורים של חני, שהם אנשים רגישים. וכשהיה צורך, לקחו את הילדים לטיפולים ועשו עבודה מדהימה עם עצמם, ותמיד היו עם יד על הדופק לגבי הילדים.

האסון קרה כנראה ברגע שהייאוש סגר עליהן. כשיש התקפות של מחשבות, היכולות השכליות והדעת לא ממש קיימים.

לסיכום, היא קוראת לאנשים ברשת לגלות רגישות ולא להמציא שמועות לא מבוסוסות, "כשיש מוות – אבי אבות הטומאה – הסטרא אחרא חוגגת… יונקת מהיכולות שלה לזרוע פחד ובהלה.  האמירות שיוצאות בלי להכיר את העובדות, ללא אחריות וללא מחשבה, פוגעות לא רק במשפחה, אלא בהרבה בנות שנכנסות לפאניקה וחרדה.
אז חשוב לדבר. ולהתייעץ איך לדבר ובעיקר לבקש מהקב"ה שיאיר לנו את הדרך הישרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *