המשרד לשירותי דת משיק: אפליקציית כשרות

עושים סדר בעולם הכשרות; המשרד לשירותי דת מטמיע בימים אלו אפליקציה חדשה, שעושה סדר בעולם הכשרות. מעתה כל תהליכי העבודה של משגיחי הכשרות על עסקי המזון בישראל יהיו במערכת אחת גדולה וממוחשבת. שקופה לכל העוסקים בתחום הכשרות ומפוקחת. את הפרויקט הדיגיטלי הוביל מר ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות, מידע וסייבר במשרד לשירותי דת.

במשרד לשירותי דת מציינים שמדובר בפרויקט הדגל בעולם הכשרות. "תהליך המחשוב של שירותי הכשרות הוא פרויקט מורכב במיוחד בהיבט של ההטמעה שלו בקרב העובדים בתחום והממונים עליהם, בסוף כולם יירתמו, בדיוק כפי שקרה עם מחשוב תהליכי העבודה במועצות הדתיות, שהחל לפני שלוש שנים וגם אז היו הרבה מאוד התנגדויות וספקות, אבל כיום, מרבית שירותי הדת שהמדינה מעניקה לתושביה הם ממוחשבים, וכמעט אין צורך להגיע לסניפי המועצה הדתית" אומר מר ליאור אשכנזי מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות מידע וסייבר במשרד לשירותי דת. האגף מעניק שירות ל-131 מועצות דתיות, 30 לשכות דת, 600 גופי קבורה ו-120 עובדי המשרד והרבנות הראשית לישראל.

האפליקציה, תסייע לעבודתם של משגיחי הכשרות. במסגרת האפליקציה, המשגיח ידווח אונליין על זמני ושעות הכניסה שלו לבתי עסק ומתי יצא משם. ההטמעה פה הייתה מורכבת בגלל אופי אוכלוסיית העובדים במקצועות האלו. אשכנזי מדגיש שהאפליקציה הותאמה לטלפונים כשרים הנמצאים בפיקוח וועדות הרבנים. בנוסף, האפליקציה מכילה את כל תהליכי העבודה של משגיח הכשרות, עם תפריט מדויק לגבי סוגי המזון שבדק, מה מצא ומה דורש תיקון – הכל שקוף לציבור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *