המתווכים והלוחצים: נכדו של מרן הגר"ח קנייבסקי מנסה להוריד את ליברמן מהעץ

פרסום ראשון: נכדו של מרן שר התורה יענקי קניבסקי, נפגש לפני זמן קצר עם יועצו החרדי של ליברמן אבי אבוחצירא אצל אביגדור ליברמן במשרדי ישראל ביתנו ברחוב ירמיהו בירושלים

נכדו של מרן שר התורה יענקי קניבסקי, נפגש לפני זמן קצר עם יועצו החרדי של ליברמן אבי אבוחצירא, אצל אביגדור ליברמן במשרדי ישראל ביתנו.

ל'אקטואליק' נודע כי מאחורי הקלעים ישנם מספר אנשי עסקים גלוים וסמויים שמנסים לתווך בפרשה ולהוריד את ליברמן מהעץ, בהם הוא זאב חייק, נגיד חרדי מבריטניה.

בקרב העסקנים ישנה תחושה אופטימית כי ניתן לגבש הסדר כבר הערב, ולהרכיב את הקואליציה למרות חילופי המהלומות עם ליברמן והתעקשותו בעניין חוק הגיוס.

כעת תוהים האם הברית הפוליטית בין ש"ס, דגל התורה וישראל ביתנו שהמליכה את משה ליאון לראשות עיריית ירושלים עשויה להיות גם הציר שיאפשר את פתרון המשבר סביב חוק הגיוס ומניעת הבחירות. השותפים לציר הפוליטי ליברמן-דרעי-קנייבסקי אז היו נכדו הדומיננטי של הרב קנייבסקי, מנהיג הציבור הליטאי, אבי אבוחצירא, יועצו הקרוב של ליברמן ויוסף חיים כלף – איש אמונו של אריה דרעי.

מתווכים שמנסים למנוע את ההתפרקות הפוליטית הזאת דנים כעת בהצעת פשרה בסוגיית הגיוס והיא לאשר את חוק הגיוס בחקיקה רגילה אך להפריד ממנו את נספח היעדים והמכסות, ולאשר אותם בתקנות שיעברו בחקיקת משנה.

בכירים בליכוד אומרים, מצד אחד ישראל ביתנו יקבלו חוק גיוס ככתבו וכלשנו, מצד שני החרדים יוכלו להתעקש על המכסות בחקיקה חדשה, ובעצם לשנות את רוע הגזרה מבחינתם.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *