המתנה המיוחדת שקיבל הנשיא לרגל ט"ו בשבט

"תמיד משמח לקבל בבית הזה את מי שעובדים את אדמת הארץ"

לרגל ט"ו בשבט הגישו שלושה דורות של מגדלי ארטישוק ישראלים סלסלה עמוסה בתוצרת לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היום, יום שני, ט"ו בשבט, 10 בפברואר. המגדלים- משפחת שמילוביץ מנוה ירק, משפחת מזור מניר בנים ומשפחת יעקובא- רחמני מהיישוב שפיר, סיפרו לנשיא ששמעו על אהבתו הגדולה לארטישוקים שהכינה נחמה ז"ל, ולכן גאים עוד יותר להגיש לו תוצרת כמגדלים ותיקים.

הנשיא התפעל מהירק, הודה למגדלים על הביקור ואמר: "אף על פי שאני בעצמי ירושלמי בכל רמ"ח איברי, נחמה, המושבניקית, דאגה שנהיה קשורים לטבע הישראלי, לאדמתו ולעונות השנה. הארטישוקים של נחמה הפכו שם דבר בארוחות ערב שבת של משפחת ריבלין ולכן הוא מעורר בי געגוע מיוחד."

"הקשר שלנו לארץ הוא קודם כל בעבודתה. אתם עושים זאת יום יום", הוסיף הנשיא ואמר: "תמיד משמח לקבל בבית הזה את מי שעובדים את אדמת הארץ. ט"ו בשבט שמח לכם יקיריי ולכולנו."

החקלאי נועם יעקובא, יו"ר שולחן מגדלי הארטישוק במועצת הצמחים, סיפר שארטישוקים אף נשתלו בגינה הקהילתית שהוקמה בבית הנשיא על-ידי נחמה ריבלין ז"ל. עוד סיפרו המגדלים על הגאווה הגדולה לצד הקשיים והאתגרים בחקלאות לאורך כמה דורות. הנשיא הביע תקווה שיזכו ליבול רב ולימי גשם בעיתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *