הנשיאה חיות תקפה את נתניהו: "שיח בוטה ועולב"

נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות נאמה הבוקר בכנס עורכי הדין באילת, ועברה למתקפה חזיתית על ראש הממשלה, וטענה כי התנהלותו במערכת הבחירות ולאחריה סותרת את הצהרותיו מהעבר

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תקפה הבוקר באופן חריף את ראש הממשלה נתניהו בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

בפתח הנאום הזכירה חיות את דברי נתניהו בעת השבעתה לתפקיד נשיאת העליון: "הוויכוחים ביחס לתיחום שבין שלוש הרשויות מלווים וימשיכו ללוות את החיים הדמוקרטיים שלנו'. אך הוא הוסיף והדגיש באותו מעמד כי 'דבר אחד שלא משתנה – ואסור שישתנה – זה הצורך בבית משפט חזק, עצמאי, ישר וחסר פניות. זה לא השתנה, זה גם לא ישתנה'".

"ראש הממשלה אמר עוד כי 'הנקודה המהותית היא לא עצם הוויכוח, שהוא בלתי נמנע – אלא איך יוצרים דו-שיח אפקטיבי בין הרשויות, מתוך גישה מאוזנת וכבוד הדדי… אולי מוגזם לצפות שהרשויות השונות תאחזנה זו בידה של זו, אבל אין זה מוגזם כלל וכלל להאמין בהידברות מכובדת'. ראש הממשלה סיים את דבריו באומרו 'אני דוגל בהידברות: הידברות פתוחה, הידברות סדירה, הידברות כנה. במקום ליצור תהום – נבנה גשרים'", הזכירה חיות.

"אכן, הדבקות בעקרונות החשובים הללו שעליהם עמד ראש הממשלה בנאומו – השמירה על בית משפט עצמאי ובלתי תלוי, וקיום הידברות פתוחה, סדירה וכנה בין הרשויות המתאפיינת בכבוד הדדי – היא אחת הערובות החשובות לקיומם של חיים דמוקרטיים במדינת ישראל", קבעה חיות.

לדברי חיות, "מאז אותו הטקס בבית הנשיא חלפה כשנה וחצי, ואני מבקשת לשאול מה נשתנה במהלך תקופה זו?! האם אירע מאז דבר מה המצדיק סטייה מעקרונות חשובים אלה?! לטעמי התשובה לכך שלילית".

"אך אני מעלה את השאלות הללו מפני שלצערי רב המרחק בין הידברות מכובדת ובין השיח הבוטה, העולב ומשולח הרסן אשר אפיין את מערכת הבחירות לכנסת ה-21 ואשר ממשיך ללוות גם עתה את המגעים להרכבת הממשלה. בשיח זה בלטו וממשיכות לבלוט בחומרתן התבטאויות מצד גורמים שונים המופנות כלפי הרשות השופטת בכלל וכלפי בית המשפט העליון בפרט. בין התבטאויות כאלה ובין 'גישה מאוזנת וכבוד הדדי' והידברות שעליהם דיבר ראש הממשלה בטקס הצהרת האמונים שהזכרתי, אין ולא כלום", תקפה חיות את נתניהו.

במהלך נאומה התפרץ לדברי הנשיאה חיות עורך הדין יצחק בם, וקרא לעבר חיותש: "הרווחתם את זה ביושר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *