הנשיא רובי ריבלין בדרום קוריאה: "נבנה יחד גשר חזק בינינו"

נשיא המדינה רובי ריבלין ממשיך בביקורו בקוריאה הדרומית, במהלכו נחתמו מזכרי הבנות בתחומי המסחר, במפגש בראשות בכירי התעשייה משתי המדינות: "ישראל זו מדינה שהפריחה את השממה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח את בכירי התעשיות הקוריאניות.

הנשיא הודה על הזמנתו ואמר, "ישראל היא מדינה אשר הפריחה את השממה. עמדנו בפני אתגרים גדולים, כך שהיה עלינו לפתח פתרונות מעולים. אנו רואים אתגרים כהזדמנויות – זהו סודה של ישראל כאומת סטארט-אפ".

בסיום דבריו קרא הנשיא למנהיגי הקהילה העסקית הקוריאנית וביקש להזמינם לבוא לישראל ולחקור את ההזדמנויות המצוינות והרבות לשיתופי פעולה.

בין המשתתפים היו ראשי חברות ותאגידים מתחום הרכב, הגז, האלקטרוניקה והבניה.

יו"ר לשכת המסחר והתעשייה קוריאה פארק יונג מאן אמר במפגש: "זהו עבורנו ביקור משמעותי וחשוב מאחר ושתי לשכות המסחר – הישראלית והקוריאנית, חתמו לראשונה בהיסטוריה הסכם הבנות. אנו נמשיך בקידום משלחות קוריאניות לישראל כדי להעמיק ככל הניתן את שיתוף הפעולה הפורה בינינו".

בסיום המפגש נחתמו בנוכחות הנשיא מזכרי הבנות משותפים בתחום המסחר בין הסוכנות הקוריאנית למסחר והשקעות ובין מכון היצוא הישראלי וכן בין עיריית דאאגו לבין מכון הייצוא.

"חשיבות החינוך, הדחף למצוינות, רוח החדשנות והמחויבות לדמוקרטיה ולשלטון החוק, יצרו את 'הנס על נהר האן', והפכו את 'עם הספר' לאומת סטארט-אפ. אנחנו שואפים להתאים את הכלכלות שלנו לשינויים המהירים של המהפכה התעשייתית הרביעית וזהו גם הזמן להרחיב את הקשרים הכלכליים בין שתי מדינותינו,״ אמר הנשיא בנאומו במסגרת הסמינר העסקי שהתקיים בסיאול לרגל הביקור, בארגון משותף של מכון הייצוא בישראל והתאחדות התעשיינים הדרום קוריאנית.

הוא הוסיף שחשוב שמשלחות מקוריאה יגיעו לישראל. "אני רוצה להזמין במיוחד את ממשלת קוריאה, לשלוח משלחת עסקית בכירה לישראל. כיום נהנית ישראל מקשרים אסטרטגיים הדוקים עם מצרים וירדן, וקשרי גומלין עם מדינות המפרץ ועם מדינות ערביות נוספות. אנו רואים הזדמנות גדולה ביחסים ההולכים וגדלים. אנחנו רוצים לראות אתכם בישראל. הבה נעמיק את הקשרים בין ארצותינו, בין עמינו. הבה נבנה יחד גשר חזק בינינו, גשר אמיץ אל העתיד".

הנשיא עודד את החברות ואנשי העסקים הקוריאנים לעבוד עם משרד הכלכלה והמסחר הישראלי בשגרירות, כדי לחקור את הטכנולוגיות הישראליות עבורם ולמצוא הזדמנויות השקעה. "אני מאמין כי הגברת שיתוף הפעולה בינינו, יכול להועיל לא רק לעם ישראל ולאזרחי קוריאה, אלא גם לתרום לשלום וליציבות במזרח התיכון.

"יחד, אנחנו יכולים להביא את הברכה שבחדשנות טכנולוגית לעמים וכלכלות של המזרח התיכון, ולעזור להגביר את הצמיחה הכלכלית שלהם. אנו מצפים להשלמת הסכם הסחר החופשי שלנו שיאפשר לנו להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה שלנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *