הסגולות של ליל הושענא רבה

הסגולות של עלי הערבה החבוטה, המופת של בעל ה'אור שמח', והחלות ששומרים במשך חצי שנה • פרויקט מיוחד: עם סגולה – מנהגים וסגולות הנוהגים בחג

חג הסוכות עבר ברובו, כולנו אספנו מה שיותר מהמתנות הרוחניות המיוחדות של הימים האלו, ועתה פנינו מועדות אל עבר שתי התחנות האחרונות של הימים הנשגבים הללו: הושענא רבה ושמחת תורה.

ליקטנו עבורכם סגולות ומנהגים שהחזיקו בהם ישראל בימים אלו.

הושענא רבה

* מרבים מאוד בתפילות, תשובה ותחנונים ביום הושענא-רבה כי הוא סיום נ"א ימים שנתנו לישראל לעשות בהם תשובה, וכידוע הכל הולך אחר החיתום.

* הושענא-רבה הוא יום האושפיזין של דוד המלך, ונהגו לקרוא בו תהילים במשך כל הלילה.

סגולת חבטת הערבות

* נהגו לבשל את הערבות שעשו בהן חבטת הערבה בהושענא רבא, וישתו בני הזוג העקרים את המים האלו וזוהי סגולה לזרע של קיימא. רמז לדבר: "ערבה" בגימטריא "זרע".

* נהגו לשמור עלים מהערבות החבוטות והוא סגולה לשמירה בדרכים. לפיכך כדאי לאדם להניחם בכיסו ו/או ברכבו.

* מסופר על רבינו מאיר שמחה הכהן זצ"ל, בעל פירוש "אור שמח", שהיה נותן משיירי ערבה שלו לחיילים יהודים שגייסום לצבא במלחמת העולם הראשונה. תלמידיו העידו כי מי שנטל ממנו עלים אלו חזר לביתו בשלום מן החזית.

* מקובל אצל חסידי ברסלב כי הסגולה של חבטת ערבות להסיר פחד מהאדם. ומי שמבהילים אותו חלומות רעים, יניח הערבות מתחת לכר שישן עליו, ויועיל לו.

שמחת תורה

* מצוה גדולה להרבות בשמחה לכבוד התורה הקדושה.

* נהגו בשמחת תורה לשים בצד חתיכות חלה, לייבש אותן, לעשות מהן צנימים ולהקפיא ואז לאכול אותם בשבת הגדול לפני פסח. וזוהי סגולה בדוקה ליראת שמים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *