"הסגר יוארך בעוד שבועיים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מזהיר כי הסגר צפוי להימשך יותר משבועיים. "במהלך שבועיים, לא נוכל לרדת למימדי התחלואה שרצינו לרדת אליהם", הסביר לוי.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מזהיר כי הסגר צפוי להימשך יותר משבועיים. "במהלך שבועיים, לא נוכל לרדת למימדי התחלואה שרצינו לרדת אליהם", הסביר לוי בראיון לרפי רשף.

על השפעת החיסונים אמר: "אני מניח שלקראת מחצית-סוף ינואר האוכלוסייה תהיה מחוסנת יותר".

"הצענו סגר יותר מהודק על מנת להוריד את התחלואה בזמן קצר יותר ומהיר לא לגרום לסבל רב וממושך", סיפר פרופ' לוי, "כשאנחנו יודעים בוודאות עד כמה קשה המונח סגר, בוודאי שהוא קשה גם עבור בעלי החנויות. אני רוצה לומר שהסגר הזה נולד מתחלואה ומצפי תחלואה שתלך ותעלה ואכן התחלואה עולה, מספר הקשים והמונשמים עולה ומספר המתים עולה.

"רצינו להוריד את מספר התחלואה לסביבות 1,000 מאומתים ביום ומקדם תחלואה שיעמוד על 1. הסגר נקבע על ידי הקבינט לשבועיים כשהוא לא מתייחס למימדי התחלואה, ברור לי לחלוטין שבמהלך כזה סגר, במהלך שבועיים, לא נוכל לרדת למימדים שרצינו לרדת אליהם".

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר מהעלייה הצפויה בתחלואה: "אנחנו רואים את התחזיות, אם התחזיות תתמשנה, איפשהו לפני מחצית ינואר נראה 8,900 מאומתים ביום. אלה המספרים שראינו לפני סגר ספטמבר. קשה לאמוד את האפקט של הסגר רק 4 ימים לפני שהוא התחיל, אנחנו יותר רואים את ההשפעה כעת של חנוכה. ההערכה היא שהתחלואה תיבלם משהו אבל לא תרד למימדים שאנחנו רוצים כדי להתיר את הסגר ולצאת ממנו בהדרגה הראויה כפי שרצינו בסגר הקודם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *