הסוד שארה"ב לא סיפרה לעולם

הדור החדש של עליונות אווירית

הסוד נחשף: חיל האוויר של ארה"ב מודה שבנה, וכבר הטיס, אבטיפוס של מטוס הקרב החדיש והעתידי של ארה"ב. וויל רופר, הממונה על רכש במטה חיל האוויר, גילה את דבר קיומו של המטוס, שלדבריו הוא חלק מתכנית NGAD, הדור החדש של עליונות אווירית.

לא נחשפו עד כה פרטים על המטוס, ואפילו לא זוהתה חברת הייצור. אך פרשנים אמרו לאתר Government Executive כי מדובר בתכנית של הפנטגון לייצור מטוס קרב טקטי דור 6.

רופר סיפר שהמטוס מתוכנן בטכנולוגיית ייצור דיגיטלית חדשה. "ייצור דיגיטלי יפחית את עלויות הייצור", אמר. "למעשה אנו חוזרים במידה מסוימת לשיטות של שנות ה-70, כאשר עשר חברות השתתפו בפיתוח וייצור מטוס בעזרת קבוצות קטנות של מהנדסים ומומחים לכל תחום, שעבדו בהנגארים והיו הטובים ביותר שהיו בשוק".

כיום רק שתי חברות מייצרות בארה"ב מטוסי קרב: לוקהיד מרטין ובואינג. רופר מסביר כי עדיין לא הגיע הזמן לחשוף פרטים על מטוס הקרב העתידי, אולם שחיל האוויר גילה אודות עצם קיומו כדי לעודד ולדרבן חברות לעבור לשיטות ייצור דיגיטלי, מאחר וניתן היום לבנות מטוס קרב במחשבים לפני תחילת הפיתוח הפיזי.

שיטת ייצור דיגיטלי כבר מיושמת בתעשיית הרכב ובייצור מכוניות המרוץ פורמולה 1. חברת נורת'רופ גרומן מייצרת בשיטה מתקדמת זו טילים בליסטיים בין יבשתיים ועוסקת בשני פרויקטים של לוויינים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *