הסוף לבהלה? ישראל במו"מ להבאת החיסון לקורונה

ישראל נמצאת במו"מ מתקדם ועל סף חתימה עם חברת מודרנה על אופציה לאספקת חיסון לוירוס הקורונה בתוך כחודש

ישראל נמצאת במו"מ מתקדם ועל סף חתימה עם חברת מודרנה על אופציה לאספקת חיסון לוירוס הקורונה, כך מדווח העיתונאי נדב אייל.

בימים האחרונים הודיעה מודרנה כי יש לה פרוטוקול שיאפשר בחינת שלב 3 ומסכם לחיסון – כבר ביולי הקרוב.

כתב חדשות החוץ של ערוץ 13 סייג וכתב כי "זה ששלב 3 יתחיל ביולי לא אומר שיהיה חיסון ביולי, או בספטמבר. או בכלל. מדובר באופציה. אבל אין ספק שמודרנה התקדמה הכי מהר עד כה. הסיבה שמדינות רוצות לחתום הסכמים כאלה היא כדי לוודא שלא יישארו מאחור במקרה שימצאו חיסון. יש בעיה טכנית ביייצור מספיק מנות, מהר מספיק".

חברת התרופות האמריקאית "מודרנה" אישרה בשבוע שעבר (חמישי) כי היא מתכוונת לערוך ניסוי לחיסון המיוחל לנגיף הקורונה, שהתרחש בחודש יולי וייקחו בו חלק כ-3,000 מתנדבים. עוד דווח כי מניות החברה זינקו ב -6% במסחר הראשוני בשוק.הנהלת המעבדה שבמסצ'וסטס, ארה"ב, אמרה כי המטרה העיקרית של המחקר היא למנוע את המחלה הסימפטומטית הנגרמת כתוצאה מנשיאה של נגיף הקורונה. הם ציינו כי המטרה המרכזית השנייה בחשיבותה מבחינתם, היא מניעה של התפתחות מחלות קשות, כתוצאה מהשארת חולים, ללא הטיפול החיוני, בעקבות התפשטות הנגיף.

מחברת "מודרנה" מסרו כי הם בחרו במינון של 100 מיקרוגרם של החיסון, כדי למקסם את התגובה החיסונית ולמזער תגובות לוואי. המינון הזה יאפשר לחברה להוציא כ-500 מיליון מנות של התרופה בשנה, כמות שצפויה לגדול, בעקבות שיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית התרופות השוויצרית "לונזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *