"הסיפורים הכואבים של הזוגות החרדים" בבתי הדין – פרק ב'

משפצים? הרחבתם מרפסת או שני חדרים? עשיתם שידוך? וואלקם טו דה קלאב. אם חשבתם שבזה הסתיימה הסאגה אז תתכוננו גם למצוא זמן פנוי עבור דיון או שניים בבית הדין המקומי, פרק ב' על גירושים כואבים ושדכנים נודניקים

משפצים? הרחבתם מרפסת או שני חדרים? עשיתם שידוך? וואלקם טו דה קלאב. אם חשבתם שבזה הסתיימה הסאגה אז תתכוננו גם למצוא זמן פנוי עבור דיון או שניים בבית הדין המקומי, זה יכול להיות שכן נרגן שלא מרוצה מהבנייה או לעיתים שכן שרוצה לחייב אתכם על שימוש בשטחים שגובלים בחלקת האלוקים שבניתם או שדכן שלישי שבטוח שמגיע לו כסף על זריקת שם (ומגיע לו..)

פרק ב' – גירושים ושידוכים

חז"ל ראו בגירושין אסון למשפחה, וכתבו: "כל המגרש אשתו ראשונה, אפילו מזבח מוריד עליו דמעות." פירוק משפחה הוא אסון לבני הזוג, ובעיקר לילדים הנותרים ללא משען שיגן עליהם. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר מקרי הגירושים במגזר הכללי וגם במגזר החרדי סערת הגירושים לא פסחה עליו והתירה משפחות חרדיות רבות מדממות.

דיינים בבתי הדין החרדים נאלצים בשנים האחרונות להתעסק עם יותר ויותר סיפורים כואבים שמתרחשים בתוך כתלי הד' אמות של בני הזוג."הפרת אמונים זה דבר כואב, כמו סכין בלב", אומר לנו עורך דין שמתעסק בנושא. אך הוא מדגיש כי בחודשים האחרונים חלה עלייה בתחום "הסיפורים הכואבים" וכי דיינים בבתי הדין נאלצים לשבת שעות רבות ולנתח כל פרט שיוביל לפרידה העצובה של בני הזוג. הם המומים. ללא מילים.

כמובן, הדיונים הולכים ומתארכים ונהפכים לזירת קרב בין הצדדים עד שמגיע המלאך המושיע ושני הצדדים מתרככים.

הוא מונה מספר סיבות, הרשת החברתית יצרה כר פורה שמוביל לפירוק התא המשפחתי. הגברת הפמניזם בחברה החרדית שבה כל אשה יכולה לצאת לעבוד בכל עבודה מבלי שמישהו יעיר לה על המכשולים הטמונים לה.

שידוכים

ובמעבר חד, יצא לכם לעשות שידוך יחד עם חבר או שדכן שאתם לא מכירים? אז תחשבו פעמיים לפני שאתם יוצאים לדרך ומבזבזים זמן יקר.

א', סכמו מראש את חלוקת הכספים בדף עם העתקים.

ב'. חלקו סמכויות מראש.

באם לא מלאתם אחרי הוראות היצרן תאלצו לבלות בבתי הדין שעות נוספות ולהתמקח על גובה הפיצויים."זה יכול לקחת זמן חודשים רבים", אומר לנו ח' שאכל מרורים בגלל שעשה שידוך עם חבר שתבע ממנו כפול ממה שהיה מגיע לו בפועל. וזה לא נגמר בכך, השדכן שפעל לשם שמיים מתחיל לאיים בקפידות, להחיות מתים ולרפא חולים באם הכספים לא יוחזרו לו. רבנים רבים ממליצים "לתת כל כסף" שדורש השדכן ובלבד שלא יגיע לקפידה על בני הזוג, "עם שדכנים לא מתעסקים", מבהיר לנו אחד השדכנים הידועים במגזר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *