הסיפור שלא מוכר- מרן פוסק הדור ר' ניסים קרליץ זיע"א פסק שלא לומר 'שמע ישראל'

"הוא השיב לי תשובה שמעידה על עומק חכמתו"

מרן פוסק הדור זיע"א ליו"ר 'לב מלכה': אל תגידו שמע ישראל עם ילד חולה שהוריו ביקשו לנתקו מהמכשירים

פסק הלכה מפתיע ומסעיר של מרן פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ זיע"א, ליו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרון אברמן שליט"א, מסופר לאחר פטירתו של מרן פוסק הדור. על פי הפסק: "אסור לומר שמע ישראל ביציאת נשמה עם ילד שמשפחתו רוצה לנתקו ממכשירי הנשמה".

הרב אברמן היה נכנס בקביעות למרן פוסק הדור זיע"א והיה מתייעץ אתו בכל הנושאים ההלכתיים הקשורים לפעילות הארגון. באחת הפעמים טרם הגיעו לבית מרן פוסק הדור בבני ברק קיבל הרב אברמן שאלה דחופה ממתנדבי הארגון לפיה בני משפחה של ילד חולה במחלה הנוראה מבקשת שמתנדבי הארגון יבואו לקרוא קריאת שמע ביציאת הנשמה של החולה.

"שאלנו את בני המשפחה" מספר הרב אברמן, "האם לדעת הרופאים רגעיו ספורים וצריך להגיע מיד למיטתו לומר שמע ישראל". בני המשפחה השיבו, שלא, אך מכיוון שבנם סובל מהמחלה הם רוצים לנתקו מהמכשירים וממילא הוא יפטר מן העולם. "אני לא ידעתי מה לעשות?" מספר הרב אברמן. האם להיענות לבקשה של בני המשפחה ולזכות ילד יהודי שיצא מהעולם עם 'שמע ישראל', או שאסור לי להיות שותף לכל הדבר הנורא. נכנסתי למרן הגאון רבי נסים, וביקשתי לשמוע את דעתו. הוא השיב לי תשובה שמעידה על עומק חוכמתו: "אסור לומר איתו שמע ישראל אתם מסייעים לו לקצר את חייו שהקציבו לו משמים".

מרן השכיל להבין שאם אנחנו נסכים לבוא באותו הרגע בני המשפחה ינתקו אותו ויוצא שאנחנו במעשינו גרמנו חלילה לדבר החמור הזה.

"הייתה לי ולנו ב'לב מלכה' הזכות הגדולה לקבל את ההנחיות של מרן פוסק הדור ר' ניסים זיע"א. ואנחנו ביחד עם כל בית ישראל נשארנו יתומים ולא מוצאים לעצמנו נחמה", אומר הרב אברמן יו"ר לב מלכה שהיה מבאי ביתו של מרן זיע"א.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *