הסכם מסגרת שיאפשר הקמה של מאות טורבינות רוח בצפון הארץ

המשרדים יממנו במשותף פיתוח טכנולוגי בעלות של כ-250 מיליון ש"ח, שיאפשר את הקמת הטורבינות, תוך שמירה על צרכי הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, יו"ר רשות החשמל אסף אילת וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר רשף, חתמו , בהמשך לאישור קבינט הדיור, על הסכם למימון פיתוח פתרון טכנולוגי, שיאפשר פיתוח אנרגיות מתחדשות ואת הקמתן של חוות טורבינות רוח במרחב הצפון.

מדובר בצעד הכרחי וחיוני לקידום תחום אנרגיית הרוח בארץ. פיתוח הפתרון הטכנולוגי נאמד בכ-250 מיליון ש"ח וימומן במשותף על ידי משרדי האוצר, האנרגיה והביטחון. ההסכם יאפשר לקדם מספר פרויקטים בצפון, הנמצאים בשלבי תכנון ואת הוצאתם לפועל בשנים הקרובות.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם: "משרד הביטחון רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים של אנרגיה מתחדשת. מתוך ראייה מאפשרת, השקענו משאבים רבים בקידום ההסכם ויחד עם צה"ל הסכמנו לקחת סיכונים מחושבים, כדי לאפשר את מימושו. המענה הטכנולוגי שגיבשנו יוצר את האיזון הנכון בין צרכי הביטחון לצרכי משק האנרגיה והגנת הסביבה. אנו מברכים על ההסכם ונפעל ליישומו".

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי: משרד האנרגיה פועל בכל האמצעים על מנת לקדם את האנרגיות המתחדשות בישראל. קידום אנרגיות מתחדשות דורש התמודדות עם אתגרים רבים ובניהם בטחוניים, כלכליים ותכנוניים. ההסכם שנחתם מסיר מהשולחן את אחד הקשיים המרכזיים שעמדו בפני ענף זה.

ההסכם מהווה ציון דרך משמעותי בדרך להשגת היעדים שקבע שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, לקראת 2030. אנרגיות הרוח תצטרף לאנרגיית השמש ולגז הטבעי ליצירת משק חשמל המבוסס אנרגיה ישראלית ונקייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *