הסכם קיבוצי חדש במטרופולין: שכר הנהגים יגדל עד ל-46 שקל לשעה

ההסכם, אשר בתוקף עד לחודש יולי 2023, יחול על כ-1,500 נהגים ועל עוד עשרות עובדי מינהל (מפקחים, קופאים ואחראי משמרת) במטרופולין. חברת מטרופולין מסיעה מדי שנה כ-40-50 מיליון נוסעים בשלוש אשכולות ברחבי הארץ, מאזור מצפה רמון ועד נתניה.

כחלק מההסכמות בין הצדדים, שייכנסו מיידית לתוקף ויחולו רטרואקטיבית מחודש אפריל, שכרם של כל נהגי מטרופולין להם ותק של חמש שנים ומעלה, יועלה מ-44 שקל לשעה ל-45 שקל. נהג שלו שמונה שנות ותק ומעלה ישתכר 45.5 שקל לשעה. על פי ההסכם, בעוד כשנתיים יכנס לתוקפו סעיף נוסף המעלה את שכרם השעתי של עובדים עם ותק הגבוה מעשר שנים – ל-46 שקל. יתרה מכך נקבע כי במקרה של העלאת שכר ענפית עתידית, יועלה בהתאם גם שכרם של הנהגים במטרופולין.

לצד זאת נקבע כי נהגים שזמן העסקתם בחברה אינו עולה על ארבע שנים יקבלו מדי חודש תוספת שכר מיוחדת בגובה 100 שקל, ונהגים עם ותק של ארבע-חמש שנים יקבלו תוספת בגובה 150 שקל.

עוד על פי ההסכם: שכר המפקחים בוותק של עד שנה יעלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל ובוותק הגבוה משנה ל-37 שקל. שכרם של האחמ"שים יעלה ל-39 שקל לשעה ושכרם של הקופאים בשנתם הראשונה יועלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל, ובוותק הגבוה משנה ל-38 שקל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *