הסנאט יצא בהצהרות נגד האנטישמיות

"היהודים הם המטרות של רוב פשעי השנאה בארה"ב", נאמר בהחלטת הסנאט. ארגונים יהודיים בארה"ב: "הסנאט נקט בצעד ממשי לעמידה למען הקהילה שלנו"

"היהודים הם המטרות של רוב פשעי השנאה שבוצעו בארצות הברית נגד קבוצות דתיות כולל התקפות על בתי תפילה ומרכזים קהילתיים", כך נאמר בהחלטה המגנה את האנטישמיות והובאה לאישור הסנאט האמריקאי.

החלטה שהתקבלה ביום חמישי שעבר הובאה לסנאט על ידי הסנטורים של טקסס, טד קרוז וטים קיין. ההחלטה מפרטת מספר השמצות אנטישמיות קלאסיות ושלילת חירויות המוטלות על יהודים בחו”ל ובארצות הברית.

אבל החוק נמנע מבעיות שבהן השתמשו חברי כל המפלגות על מנת לתאר את האחר כרגיש לאנטישמיות. הוא אינו מזכיר את ההטיה האנטי-ישראלית, שהרפובליקנים ציטטו בביקורת על הדמוקרטים, וגם לא הזכיר את תנועות הימין ואת התמיכה שצבר הנשיא דונלד טראמפ מתנועה זו.

"זה נושא שיכול לשמש לפרטיזניות, כי צד אחד יכול להצביע על דברים שאנשים בצד השני יגידו שהם לא אוהבים", אמר קיין לאחר שציטט מספר מתקפות אנטישמיות ומתקפות של אנשים הדוגלים בימין הקיצוני, על בתי ספר יהודים ומרכזים קהילתיים יהודים. "אני וסנטור קרוז דיברנו על זה אבל הבנו שזה נושא חשוב מדי מכדי שזה ייעלם במדיניות פרטיזנית".

"החלטה זו התקבלה גם למרבה הצער בגלל חוסר היכולת של בית הנבחרים להתאסף ולהצביע על החלטה לגינוי האנטישמיות", אמר. "נתנו יותר מדי מקום לקיצוניות בחיים הפוליטיים, כולל אימוץ חרם ולפעמים שנאה גלויה לישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם".

ויליאם דארוף, מנהל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה בוושינגטון, שיבח את היוזמה. "בכך שההיסטוריה הארוכה של הפליה ומעשי שנאה נגד העם היהודי זוכה לתשומת לב, הסנאט נקט בצעד ממשי לקראת עמידה למען הקהילה שלנו והמאבק בנגע האנטישמיות", אמר בהצהרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *