העברות עודפים בתקציב הכנסת ידונו בוועדה משותפת לכספים ולוועדה המסדרת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק יסודות התקציב (תיקון – תקציב הכנסת) (הוראת שעה), התש"ף-2019 –של חברי הכנסת אבי ניסנקורן ומשה גפני.
מוצע לקבוע כי עד להקמת ועדות קבועות בכנסת ה-22, תקציב הכנסת שבד"כ נדון בוועדה משותפת לוועדות הכנסת והכספים ידון בוועדה משותפת לוועדה המסדרת ולוועדת הכספים.
בדברי ההסבר נכתב: "בשנת 2019 התקיימו נסיבות ייחודיות, בהן נערכו שתי מערכות בחירות. בכנסת ה-21, וכן בכנסת ה-22 (עד להגשתה של הצעת החוק), לא הוקמו הוועדות הקבועות, וכתוצאה מכך לא הוקמה ועדה משותפת לעניין תקציב הכנסת ולא התאפשר אישור העברת עודפים.
נוכח העובדה שבעוד פחות מחודשיים מסתיימת שנת הכספים ועימה המועד שבו ניתן לבצע העברות עודפים, מוצע לתקן את החוק ולקבוע כי כל עוד לא נבחרו ועדות הכנסת בכנסת העשרים ושתיים, תבוא הוועדה המסדרת בנעליה של ועדת הכנסת. בהתאם לכך, ועדה משותפת לוועדה המסדרת ולוועדת הכספים הזמנית, בראשות יושב ראש הוועדה המסדרת, תהיה רשאית להתיר, לפי הצעת יושב ראש הכנסת, את השימוש בעודפי תקציב "הכנסת" משנת 2019 בשנת 2020."

סגן שר האוצר חה"כ יצחק כהן השיב בשם הממשלה: "המציאות העגומה שאנחנו נמצאים בה בלתי נתפשת ובלתי נסבלת. מדוע לא יתעשתו חברי הבית הזה ויתאחדו לקיום ממשלה. מישהו עשה פעם מאזן של עלות תועלת שכל אחד עם השקפת עולמו ובלעדיה אי אפשר? מישהו עשה את החשבון מול הנזק הנורא למדינתנו? הצעת החוק היא טלאי למצב עגום ונורא. ברגעי האמת המדינה לא מעניינת אף אחד. זה מצב חמור ומסוכן".
19 חברי כנסת תמכו בהצעה וח"כ אחד התנגד. הצ"ח תועבר לוועדת הכספים להמשך דיון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *