העיתון הכלכלי חשף: קרית מלאכי וקרית גת יהפכו לערים חרדיות

"תוכנית מינהל התכנון" לשנת 2040 תוסיף לשתי הערים 65 אלף דירות המיועדות לציבור החרדי, ובכך תהפוך אותן לערים חרדיות. כך חשף הבוקר עיתון 'כלכליסט'

הערים קריית גת וקריית מלאכי יהפכו עד שנת 2040 לערים חרדיות, עם תוספת בנייה משמעותית המתוכננת למגזר החרדי. כך נחשף הבוקר בעיתון 'כלכליסט' ע"י העיתונאי אמיתי גזית, מפרטים שחשף מהתוכנית האסטרטגית לדיור לשנת 2040.

בידיעה צוין כי "בקריית גת, שבה מתגוררים כיום כ־60 אלף תושבים, מתוכננת בניית 40 אלף יחידות דיור למגזר החרדי בשטח הנמצא מערבית לעיר. לא רחוק משם, על אדמות מושב תימורים, תיבנה בעתיד שכונת ענק שבה 15 אלף דירות, שלפי הערכות תסופח לקריית מלאכי ובממשלה שוקלים כי גם שכונה זו תשווק לציבור החרדי. בנוסף, בעיר כסיף בתל ערד שבנגב מתוכנן לקום יישוב חרדי שבו מתכננים לבנות 18 אלף יח"ד".

עוד צוין כי גם "נשקלת אפשרות כי תוכנית להוספת 10,000 יח"ד לחריש תשווק גם היא לחרדים. פתרונות דיור לחברה החרדית יהיו גם בבית שמש שבה פוטנציאל להוספת 20 אלף יח"ד, וכן עוד כמה אלפי יח"ד באלעד".

העיתון הכלכלי ציין כי התוכנית לבניית 40 אלף יחידות דיור מערבית לקריית גת מתווספת לתוכנית שכבר קיבלה תוקף בסוף 2016 לבניית 10,000 יח"ד בשטח זה, גם הן לאוכלוסייה חרדית. השטח שייך כיום למועצה האזורית שפיר, שבה 14 יישובים דתיים, והליכי התכנון מקודמים בתיאום עימה. אך מכיוון שמדובר במועצה אזורית קטנה סביר כי בעתיד השטח יועבר לקרית גת.

רשות מקרקעי ישראל מסרה ל'כלכליסט': "רמ"י אישרה תוכנית להרחבת קריית גת מערבה לכביש 40 ל-10000 יח"ד. זאת לאחר שיווק מוצלח של 7,500 בכרמי גת. במקביל מקודמת תוכנית רעיונית של משרד השיכון לנפת אשקלון בה עלתה האפשרות להקמת עיר חרדית בהיקפים משמעותיים סביב כ-20,000 יח"ד ובצמידות לקרית גת ממערב. עוד דובר כי תבחן האפשרות שהתוכנית המאושרת שקידמה רמ"י תשולב ותתן מענה לשלב הראשון. בכל אופן הסוגיה נמצאת כרגע במישור המוניציפלי וטרם התקבלו ההחלטות מחייבות בעניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *