העיתונאים הימרו: אז מי צדק?

לפני שבוע הימרו וניחשו שנים-עשר עיתונאים ביוזמת 'אקטואליק' מה יהיו תוצאות הבחירות. מי מהם קלע בול? מי ממש התרחק מהמציאות, ומי הגזים לגמרי?

פרשנים וכתבים רבים סירבו בשבוע שעבר לבקשת 'אקטואליק' להמר על תוצאות הבחירות, בשל החשש שיצטרכו היום, כשנעמת את הניחושים שלהם מול המציאות – לאכול את הכובע.

ובכן, לאחר תוצאות הבחירות הולך ומתברר, כי רוב הפרשנים שכן ניאותו לקפוץ לבריכה הקרה, לקחת קצת אומץ ולנחש כבר כעת את התוצאות, טעו ובגדול. חלק הודו לנו שהם מסתמכים על סקרים, אחרים על משאלות לב. מתוך הנשאלים, מנחם קולדצקי ורונן גרוס זיהו את עליית כחול לבן ואת המשתה של המפלגות הגדולות; מני גירא הימר בול על הליכוד, אך נפל חזק עם כחול לבן, ואף לא אחד הצליח להמר כי בנט ופייגלין יהיו הפתעת הבחירות – בכך שכלל לא יעברו את אחוז החסימה.

ובכן, הנה מה שניחשו כאן לפני שבוע בדיוק העיתונאים החרדים – אל מול תוצאות האמת:

משה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית ב'קול ברמה':

כחול לבן: 29 (הסתמכת כנראה על סקר הסקרים), הליכוד: 29  (כנ"ל), העבודה: 9 (כנ"ל), חדש: 7  (מתקרב), ש"ס: 6  (רחוק), מרצ: 4  (1 יותר), יהדות התורה: 7 (מתקרב), הימין החדש: 5 ( סוף סוף קלעת), איחוד: 6  (אחד חסר), זהות: 6 (נסחפת), ישראל ביתנו: 4  (מתקרב…),  בל"ד: 4 (בול!).

מני גירא, איש תקשורת:

הליכוד 35, (בול! – במשך יום וחצי. היום התברר שכנראה לקחו 36), כחול לבן 25 (משאלת לב), ש"ס ויהדות התורה ביחד 15(כמעט בול!), איחוד הימין 8 (מישהו שתה מהקנאביס של פייגלין?), זהות 7 (כנ"ל).

ישראל אוחיון, כתב פוליטי 'אקטואליק':

הליכוד – 31 (מתקרב), כחול לבן – 29 (הסלפי עם גנץ לא קירב אותך לתוצאה), ש"ס – 6 (איך לא זיהית?), יהדות התורה – 7 (מתקרב), הבית היהודי – 6 (מתקרב), הימין החדש – 6 (הענקת לו אשראי רחב במנדטים), כולנו – 4 (מתקרב), זהות – 6 (לא מתקרב…), ישראל ביתנו לא עוברת(בתור אשדודי, היית אמור לזהות) גשר (אורלי לוי) – לא עוברת.

רונן גרוס, מגיש "נסיעת מבחן" ב'אקטואליק':

כחול לבן – 33 (מריח שטח ומתקרב…), הליכוד – 29 (משאלות לב), ש"ס 6 (כנ"ל), יהדות התורה 7 (מתקרב), הבית היהודי 5 (כמעט בול), הימין החדש 5 (לא עברו), כולנו 4 (חסר 1), זהות 7 (ניפחת את הבלון…), ישראל ביתנו לא עוברת (שכחת שאיווט מעלים עדים?), גשר – לא עוברת.

ישראל כהן, כתב פוליטי 'קול ברמה':

הליכוד – 32, (מתקרב!!), כחול לבן 29, (עודף שעות במחיצת שמעון ריקלין), יהדות התורה 6 (האמנת לש"סניקים שאלי ישי לא יביא…),  ש"ס 6 (וגם לחברים ברדיו…).

עמי מיימון, 'קול ברמה':

הליכוד – 32 (מתקרב), כחול לבן – 27 (שר השמחה..), ש"ס 6 (חסר סימפטיה), יהדות התורה 8, (בול!), איחוד הימין 7 (איתמר איתמר, אבל זה לא מתקרב…), זהות 7 (אאוץ'), הימין החדש 5 (לא חלמת?), העבודה 7, (קרוב!!!) גשר וישראל ביתנו לא עוברים.

דוד רוזנטל, אסטרטג ויועץ תקשורת:

הליכוד – 30 (חסר 6), כחול לבן – 28 (מנותק מהמציאות), ש"ס – 6, (רחוק), יהדות התורה – 7 (מתקרב), הבית היהודי – 7 (נסחפת!), הימין החדש – 6 (אויש..), כולנו – 0 (ליברל נשאר ליברל ומוחק את כחלון), ישראל ביתנו – 4 (חסר 1), זהות – 6 (רחוק מאד…), גשר – אורלי לוי – 0.

יצחק פלדמן, 'בקהילה':

כחול לבן: 27 (אתה נוסע כל שישי לפארק ענבה ולא טורח לשאול אצל החברה ממודיעין…), ליכוד: 31( מתקרב…), העבודה: 12 (נסחפת), יהדות התורה: 7 (הג'וב שלך נשמר), ש"ס: 7 (מתקרב), הימין החדש: 7 (הימור פרוע…), איחוד מפלגות הימין: 7 (נו נו..), ישראל ביתנו: 5 (בול!), זהות: 5, (מה נהיה?), כולנו: 4 (יופי), גשר: 0.

אבי בלומנטל, יועץ תקשורת:

הליכוד – 29 (מושפע מהסקרים?), כחול לבן – 24 (אתה באמת לא מסתובב במודיעין והשרון), ש״ס – 6 (מושפע מעבודה לצד מני חדד), יהדות התורה – 8 (בול!), הבית היהודי – 4 (בול!) הימין החדש – 6 ("היום אנו נפרדים, ודי בצדק!"), ישראל ביתנו – 4 (חסר 1), זהות – 7 (גלגלת?…), כולנו – 0, (זכותו של מנחם בגין תעמוד לימינך), גשר – 0.

נתי עטר, עורך המהדורה המרכזית ב'קול ברמה':

כחול 28 -27 ( פספסת נתי), ליכוד 30 (לא מתקרב), ש"ס 6  (הגזמת.), יהדות התורה 7 (גבולי), כולנו 4  (חסר 1), זהות 7 (נסחפת), בית יהודי 8  (לא בדיוק… חצי מזה), הימין החדש 6 (בחוץ), גשר לא עוברת.

אריאל אלחרר, 'אקטואליק':

כחול לבן 32 (התקרב, אך פספס), הליכוד 30, (רחוק), ש"ס 6 (אאוץ , קיבלה 8), יהדות התורה 6 (לא לקחת בחשבון את החברים של כסא רחמים), הבית היהודי 6 (מתקרב), הימין החדש 5 (לא עברו), כולנו בחוץ (בפנים), ישראל ביתנו לא עוברת (עוברת גם עוברת)  זהות 6 (נסחפת  אחרי הסוקרים), גשר – אורלי לוי לא עוברת.

מנחם קולדצקי, 'אקטואליק':

כחול לבן – 34 (במציאות – 35. היחיד שקלע.), הליכוד 32 (זיהה את השתייה של נתניהו אך עוד 3 והיה קולע בול), ש"ס 7 (במספר הקולות ש"ס עלתה רק ב-10 אלף קולות, אך בהתחשב באחוזי ההצבעה, כמעט דייק), הימין החדש 5 (טעה. בפועל לא עברו), מרצ 5 (מתקרב. בפועל 4) העבודה 10 (קצת נסחף), זהות 4 (כמעט…), יהדות התורה 7 (גבולי), ערבים  11(חסר 1), איחוד הימין 5, (כמעט. בפועל קיבלו 4), כולנו 5 (קלע), גשר – לא עוברת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *