העלמות מס נרחבות בשוק ראש העין ובדוכנים בפתח תקווה

בקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בפתח תקווה ובסביבה. המבצע, שנוהל בראשות פקידת שומה פתח-תקווה, התמקד בדוכנים בשוק ראש העין, ובדוכנים בקניונים בפתח תקווה ובסביבה וכלל 59 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 37% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

למבצע זה נערכו קניות ביקורת מקדימות שביום הביקורת לא נמצאו רשומות בספרי העסק שבוקרו, התירוצים לעומת זאת היו מגוונים ובהם בעלת דוכן לאוכל דרוזי שטענה: "אני מעבירה הכל לרו"ח", או בעל דוכן למכירת מלאווח שטען: "הקופה נפלה היום והיא התקלקלה". בעל דוכן משקאות היה יצירתי יותר וטען: "לא הספקתי לקנות ספר חדש וחשבתי שעברה שנה ואסור לי להשתמש בספר הישן". בעלת דוכן תכשיטים נותרה ללא מילים ואמרה: "לא יודעת מה להגיד לך אין לי תשובה". הגדילו לעשות בעל דוכן למלאווח שאמר למבקרים: "הקופה מקולקלת היום ולכן רושמים על שקית נייר…" ובעל חנות לפיצוחים שהטמין את הכנסותיו בקופסת קרטון שטען: "אני רושם בצד של הקרטון כי קשה לרשום הכל.."

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *