הערב תתקיים הלוויתה של אשת הנשיא נחמה ריבלין • כל הפרטים

ב-17:15 ייצא מסע ההלוויה אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל, וב-18:00 יינשאו ההספדים. על פי בקשת המשפחה, תתאפשר לציבור כניסה חופשית לשני הטקסים, לאות הוקרה על התמיכה בגברת ריבלין לאורך מחלתה

ארונה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, שנפטרה אתמול, יוצב היום ב-14:00 בצוהריים (רביעי) בתיאטרון ירושלים והציבור יוכל לחלוף על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. ב-17:15 ייצא מסע ההלוויה אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל, וב-18:00 יינשאו ההספדים. על פי בקשתה של משפחת ריבלין, תתאפשר כניסה חופשית לשני הטקסים, לאות הוקרה על התמיכה ועל האהבה שהעניקו האזרחים לגברת ריבלין בימי מחלתה.

לשכתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התקשרה לבית הנשיא, והביעה את תנחומיו של הנשיא האמריקני. עם זאת, טראמפ עצמו לא שוחח עם הנשיא ריבלין. שיחות תנחומים דומות התקבלו בבית הנשיא גם מלשכותיהם של נשיאים אחרים, בהם נשיא צרפת מקרון ונשיא גרמניה שטיינמאייר.

ריבלין נפטרה אתמול, בת 74 במותה. היא סבלה ממחלת פיברוזיס ריאתי והסתובבה בשנים האחרונות עם מכל חמצן, שהפך לחלק בלתי נפרד מחייה. לפני כשלושה חודשים עברה השתלת ריאה לאחר תקופה ארוכה שהמתינה לכך. מצבה השתפר מאז אך לאחר מכן חלה הדרדרות פתאומית במצבה.

רעייתו של הנשיא העשירי נולדה ב-1945 במושב חרות שבשרון ולמדה בעמק חפר. היא למדה ביוטכנולוגיה וזואולוגיה באוניברסיטה העברית, ועבדה כמזכירה מדעית במכון למדעי החיים באוניברסיטה. היא נישאה לראובן ריבלין בשנת 1970. לזוג שלושה ילדים משותפים, ובן נוסף מאשתו הראשונה של ריבלין.

במשך שנות הקריירה של בעלה התרחקה מעין הציבור, אך הדבר השתנה לאחר שריבלין נבחר לתפקיד נשיא המדינה בשנת 2014. ריבלין הודתה בתחילה כי קשה לה להתרגל למעמד, לרבות המעבר לבית הנשיא, אך בהמשך החלה לקדם סוגיות שונות ובין השאר פעלה למען אנשים עם מוגבלות וקידום נשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *