הפטריארך הראשי של אתיופיה: אסייע לזק"א בעבודתם הקדושה

בפגישה עם הפטריארך שבחו שגריר ישראל באתיופיה ויו"ר זק"א את ממשלת אתיופיה ואת כל הגורמים המעורבים בטיפול באסון, כמו גם את חברת 'אתיופיאן איירלנס', על שיתוף הפעולה וההבנה לפעילות הייחודית של מתנדבי זק"

שגריר ישראל באתיופיה מר רפאל מורב, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, והאחים של שני הישראלים שהיו במטוס, משה ביטון אחיו של שמעון ראם. ואילן מצליח אחיו של אבי, נפגשו הבוקר עם הפטריארך הראשי של הכנסייה האורתודוקסית האתיופית אבונה מטיאס, בבקשת השפעתו ומעורבותו להמשך אישור פעילות משלחת מתנדבי זק"א בזירת אסון התרסקות המטוס באתיופיה, באיסוף הממצאים הרבים הנמצאים עדיין בזירת ההתרסקות.

זה כשמונה ימים בהם שוהים משלחת מתנדבי זק"א בראשותו של יהודה משי זהה באתיופיה במאמץ על לאיתור וזיהוי גופות שני הישראלים שנהרגו באסון.

מתנדבי זק"א מורשים לסירוגין להיכנס לזירת האסון באיסוף ממצאים הנדרשים לזיהוי הנספים באסון. וזאת עקב פעילות של כמה גורמים בזירה, דבר שמקשה לעבודתם הסדירה היסודית והמקצועית של מתנדבי זק"א. מתנדבי זק"א אספו עד כה ממצאים רבים וחשובים לזיהוי הנספים.

בפגישה עם הפטריארך שבחו שגריר ישראל באתיופיה ויו"ר זק"א את ממשלת אתיופיה ואת כל הגורמים המעורבים בטיפול באסון, כמו גם את חברת 'אתיופיאן איירלנס', על שיתוף הפעולה וההבנה לפעילות הייחודית של מתנדבי זק"א. פעילות הנדרשת בהיבט הדתי והאמוני של ההלכה היהודית. צורך שלא קיים לאף אחד מ-34 המדינות שאזרחיהם היו במטוס שהתרסק.

הפטריארך אמר שכמנהיג דת הוא בהחלט מבין ללבם של המשפחות השכולות ושל מתנדבי זק"א, ושיפעיל את השפעתו מול הגורמים שימשיכו לסייע בידי מתנדבי זק"א לעשות את עבודתם הקדושה.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א: "כבוגר של אסונות רבים ברחבי העולם, אני יודע את הקושי הרב בניהול אסון מסדר גודל כזה. אני מלא התפעלות מגורמי החירום וההצלה באתיופיה, איך באמצעיהם הדלים מצליחים לנהל ולהשתלט על האסון הנורא שקרה.

אני רואה צורך חשוב להודות ולהלל את הרשויות האתיופיים בכלל ואת חברת 'אתיופיאן איירלנס' בפרט, על שיתוף הפעולה, ההבנה וההקשבה לצרכים ולפעילות של משלחת מתנדבי זק"א, ומקווה שבעזרתם נוכל לסיים את המשימה הקדושה של הבאת שני הישראלים לקבר ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *