הפיצוץ במוצ"ש. כשרה"מ התקשר לבכיר החרדי: "עשיתם לי פיגוע"

העיתונאי והפרשן הבכיר חושף: הפרסום בפתח ׳המהדורה המרכזית׳ היה נראה לצופה החילוני כקריאה פומבית למרי אזרחי חרדי. זה התחיל בהצתה, ונגמר בהסתה

ביום שישי האחרון התגובות בקבינט של כל ראשי המדינה על המגזר החרדי היו חיוביות. מנתניהו וגמזו ועד ראשי ׳כחול לבן׳ ושרי ׳העבודה׳. כולם שיבחו את המגזר שרובו נזהר ונשמר. ואז הגיע הפיצוץ הגדול במוצ״ש. וא"כ איך הכל קרא?

על כך חושף העיתונאי החרדי הבכיר אבי בלום בטורו ב׳משפחה׳: ראש הממשלה נתניהו מיד אחרי שהמהדורות פרסמו על פתיחת הת״תים התקשר ב-20.05 לבכיר חרדי כשכולו זועם ותקף ״עשיתם לי פיגוע״.

לדברי בלום בטורו: ביבי צדק בכל מילה: העברת המידע מהצד החרדי לערוצי הטלוויזיה, בדרך מכוונת של התרסה ומרי נגד הנחיות המדינה במטרה לכבוש את כותרות המהדורות, הפכה לפיגוע שמההדף שלו נסבול עוד תקופה ארוכה.

הגורם החרדי הבכיר מהעבר השני של הקו, ניסה להרגיע את נתניהו אך לא ידע את נפשו. כמו רה״מ, גם הבכירים החרדים קיבלו את המידע לראשונה, באמצעות כותרות המהדורה. התגובה הקשה ברחוב החילוני יותר מכל מהלך חרדי קודם – טעונה הסבר. שהרי, הנחיה דומה לפתיחת ת״תים עברה בשקט יחסי בתקופה שבין יו״כ לסוכות, כשהסגר היה בעיצומו. הסיבה לכך שבפעם הזאת התחוללה סערה ציבורית בעוצמה שטרם חווינו, נוגעת לסגנון ולבמה שבה פורסמה הידיעה לראשונה. במקום להעביר את ההנחיה מפה לאוזן בין מנהלי הת״תים, הודלף המידע לערוצים כסקופ מתריס שפתח את מהדורות הפריים-טיים של הערוצים.

בלום מסכם כי אכן הפרסום בפתח ׳המהדורה המרכזית׳ היה נראה לצופה החילוני כקריאה פומבית למרי אזרחי חרדי. זה התחיל בהצתה, ונגמר בהסתה – והמסקנה לפיכך להבא: לפני שצועקים ברחוב החילוני: די להסתה, מן הראוי להזהיר בבית החרדי תחילה: די להצתה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *