הפסקת האש החלה ב-4:30 בבוקר: הוסרו המגבלות על התושבים

לפנות בוקר החלה הפסקת האש עם החמאס, ודובר צה"ל הודיע: "הוסרו כל מגבלות ההתגוננות בעורף"

הבוקר הודיע דובר צה"ל על ביטול כל מגבלות ההתגוננות שהוטלו על העורף בימים האחרונים. במקביל הוחלט על פתיחת שני הכבישים בעוטף עזה – 34 ו-232 – שנחסמו בימים האחרונים לתנועה מחשש לירי טילי נ"ט. בכך למעשה מאשרים בישראל את הדיווח הפלשתיני על הסכמות להפסקת אש.

ערוץ הטלוויזיה "אל אקצא" של החמאס, דיווח הבוקר מפיו של גורם פלסטיני בכיר כי הושגה הסכמה להפסקת אש מול ישראל שנכנסה לתוקפה החל מהשעה 4:30 לפנות בוקר. ברשת אל ערבייה דיווחו כי גם הפעם הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי.

בהתאם להנחיית פיקוד העורף כי ניתן לחזור ולקיים לימודים בכל רחבי הארץ, הודיע משרד החינוך כי הלימודים בכל המוסדות בדרום יתקיימו כסדרתם. יחד עם זאת, ישנם רשויות שהחליטו שלא לקיים לימודים או לדחות את פתיחת יום הלימודים, כדי להיערך בהתאם.

הרשויות בהן הוחלט על חזרה מלאה לשגרה: יבנה, בני שמעון, שדרות, מרחבים (חינוך מיוחד יפתח ב-9, גני הילדים ובתי הספר ב-10), קריית מלאכי (החל מ-9), באר שבע, אשדוד (החל מ-9), נתיבות, קריית גת, נחל שורק, יואב (החל מ-9), רהט, עומר, מכללת חמדת הדרום (החל מ-10), אוניברסיטת בן גוריון (החל מ-12), להבים (החל מ-10), באר טוביה (החל מ-9), מטה יהודה, גזר, חורה.

הרשויות בהן הוחלט שלא לקיים היום לימודים: אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, אשקלון (החינוך המיוחד ייפתח כרגיל), מכללת ספיר.

לאחר יומיים של לחימה באזור עזה, נראה כי גברו הסיכויים שהשקט ישוב הבוקר לאזור. שום גורם בישראל לא התייחס לדיווח הפלסטיני אך מסבבים קודמים נראה כי ניתן לייחס לו אמינות, על אף ההודעה שיצאה אתמול בסיום ישיבת הקבינט בה נאמר: "הנחנו את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה".

בבית החולים ברזילי באשקלון טופלו ביומיים האחרונים 155 פצועים, מתוכם:74  במצב קל, 72 חרדה, 3  במצב בינוני, 3 במצב קשה ושלושה נפגעים שבית החולים נאלצו לקבוע את מותם. נכון לעתה, מאושפזים עדיין 17 נפגעים בברזילי.

מתחילת ההסלמה טופלו בבית החולים סורוקה 79 נפגעים, מהם 36 במצב קל, 39 נפגעי חרדה, 3 במצב בינוני ואחד במצב קשה.

האזעקה האחרונה בעוטף עזה נשמעה בכיסופים בשעה 02:33, כאשר קודם לכן נשמעו אזעקות ביישובים נוספים בעוטף וכן באשקלון. בכיר פלשתיני אמר הלילה: "ישראל דורשת להפסיק את צעדות השיבה בתמורה להפסקת אש ברצועת עזה", אך לא ברור האם מדובר בחלק מהסיכום.

במהלך הלילה המשיך חיל האוויר לבצע תקיפות כאשר על פי הודעת דובר צה"ל הותקפו כ-30 יעדי טרור בהם מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית, חדר מלחמה ועוד. עד כה הותקפו כ- 350 יעדי טרור. בין היעדים שהותקפו גם משרד מפקד-גדוד מרכז חאן יונס, ומתחמי אימונים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה.

מתחילת ירי התלול מסלול לשטח מדינת ישראל, זוהו כ-690 שיגורים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים.

אמש נהרגו ארבעה ישראלים מפגיעת רקטות לאורך היום. ההרוג הראשון הוא משה אגדי ז"ל, תושב אשקלון בן 58 ואב לארבעה, שנפגע מרקטה בחצר ביתו.

בצהריים נהרג משה פדר מטיל נ"ט שירו מחבלים מגבול עזה לעבר מכוניתו באזור יד מרדכי. באותה שעה, במטח רקטות לעבר העיר אשקלון נפצע אנושות זיאד אלחמאמדה, שעבר במפעל בעיר. הוא הובהל לבית החולים ברזילי שם נקבע מותו.

סמוך לשעה 19:00 נורה מטח רקטות אל עבר דרום הארץ, ואחת הרקטות פגעה בבניין באשדוד שם נהרג פנחס פשווזמן, חסיד גור.

לאורך היום תקף צה"ל עשרות יעדי טרור ברצועת עזה ופגע בתשתיות חמאס והג'יהאד האסלאמי. באחת התקיפות חוסל איש הכספים של חמאס אחמד חודרי, בשעה שנסע ברכבו ברצועה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *