הפרויקטור החדש: "לא ממהר לסגר"

במסיבת עיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה עם שר הבריאות הוא הציג את הפרויקטור החדש של הקורונה, פרופ' רוני גמזו. עיקרי הדברים

במסיבת עיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה עם שר הבריאות הוא הציג את הפרויקטור החדש של הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

ראש הממשלה נתניהו הציג את הפרויקטור החדש ואמר: "במסגרת המאבק שלנו במגפת הקורונה, החלטתי יחד עם שר הבריאות למנות את פרופסור רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי. גמזו הוא בעל ניסיון עשיר במערכת הבריאותף הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות. בגל הראשון הקים בהצלחה רבה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על האוכלוסיה המבוגרת. רוצה להזכיר עוד דבר מרגש שפורסם בתוכנית טלווזיה בהשתתפותך – אתה התמודדת בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן. לא ויתרת ולא נכנעת לקשיים. ניצחת את הסרטן – ותעזור לנו לנצח את הקורונה".

לדברי נתניהו, "בהתאם למדיניות שיגבש גמזו נקבל החלטה בממשלה על סגרים. מדינות שפתחו בגל הראשון – סוגרות כעת בגל השני בעקבות העלייה בתחלואה… אנחנו עדיין משתדלים להימנע מסגר כללי, אבל אם יהיה צורך – נעשה זאת כי מה שמנחה אותנו זה הצלת חיים וזהו השיקול העליון. יחד עם פרופסור גמזו נקבל את ההחלטות, שיקולים רפואיים וכלכליים. לא שיקולים פופליסטיים. אין דבר קל יותר מלהיות פופוליסט – 'תפתח, תעשו, תקלו' ובינתיים התחלואה מזנקת. אנחנו נקבל על בסיס שיקול מקצועי של שמירת הבריאות שמירה והצלת חיים וכמובן שמירה על הכלכלה והפרנסה".

עוד הוסיף נתניהו – "ניישם את האסטרטגיה שיגבש פרופסור גמזו לפתיחת הכלכלה, מערכת החינוך ותחומים נוספים. כך נוכל להמשיך לטווח ארוך – עד שיימצא מחיסון לנגיף".

"אני שומע את הביקורת, איך אפשר לא, של מי שיושבים ביציע ולא נושאים בשום אחריות וגם מדברים בחוסר אחריות", אמר ראש הממשלה. "אני רוצה לומר לכם שאני נמצא על המגרש – כולנו נמצאים – חוטפים חצי ביקורת של יריבים פוליטיים ואזרחים קלי מקלדת. נלחמים בשבילכם כל הזמן מסביב לשעון. אבל במלחמה, וזו מלחמה עולמית, מגפה שמשתוללת כפי שלא היה 100 שנים – אין זמן להשיב לכל

נתניהו שיגר מסר לעבר המפגינים: "כדי שנוכל להיאבק בהצלחה בקורונה, אני חוזר ומדגיש: אל תזלזלו בהנחיות. ללבוש מסכה, לשמור מרחק, לשטוף ידיים ולמנוע התקהלויות מעבר למותר, לפי המותר. אומר גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא, לתומכי הממשלה ומתנגדיה – שמרו על ההנחיות, שמרו על הבריאות ועוד משהו – שמרו על כבוד המדינה שלנו. אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש במנורה בכנסת. אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות, להשחתת רכוש ולהפצת מחלות בתנאים סניטריים ירודים של עשיית צרכים ברחובות. אל תגררו לתקיפת שוטרים. הם עושים את עבודתם רוצה בהזדמנות זו לומר להם תודה רבה. כולנו מתמודדים עם הקורונה יחד".

רוני גמזו, הפרויקטור החדש נאם אף הוא ואמר "אכן, נעניתי לבקשה לנהל את נושא הקרוורונה ולתת תמיכה למשרד הבריאות. זה הרגע שאנחנו לוקחים את ההובלה ולא שואלים שאלות ובאים לעשות את המעשה במשבר או אתגר מאוד מורכב. האמת כולם צריכים לעשות את זה: הממשלה, הפוליטיקאים, בלי מלחמות, הכנסת – כל רשויות המדינה. כולם. זה תפקידנו. זה תפקיד כמערכת בריאות ואתם יודעים מה? (זה) התפקיד של כל אזרח. כי הדגל הזה, המדינה הזו, חשובה לנו. אנחנו צריכים – ויכולים – ביחד להצליח. אין מצב שלא. זו משימה ענקית ולכן כולנו צריכים להתאחד. יש כאן תחלואה נרחבת שיוצרת באמת קושי בחברה ובכלכלה והמשימה הענקית היא לעשות את זה עם כמה שפחות פגיעה בחברה ובכלכלה".

פרופסור גמזו הוסיף: "סגר זה אולי קל. עושים את זה היום בכמה מדינות… ממשלת ישראל משתדלת לעשות את זה ברגישות רבה. זה לא האקט הראשון. אנחנו משתדלים לעשות את זה, אולי המדינה הראשונה בעולם ללא סגר. משתדלים, משתדלים ומשתדלים. זה מורכב מאוד. תעודת כבוד לכל מי שמשתתף".

הוא פנה לתושבי ישראל, "אל תתבלבלו – אתם הולכים ברחובות, אולי המסכות זה הדבר השונה וקצת אלכוג'ל – אבל בתוך בתי החולים יש המון חולים", אמר. "עומדים בעומס ובאתגר, עושים את העבודה. זו מערכת נפלאה שנותנת עבודה – אבל גם לה יש סף. גם היא עלולה בשלב מסוים להגיע לגבול. לכן אנחנו צריכים לעבוד. קודם כל אמון הציבור. אמון בכם ובכל מערכת הבריאות. אני יודע את העבודה. כל דבר שיוצא מפה הוא אמת לאמיתה. לא מוגזם לא מונמך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *