הפרשן הבכיר: "חמאס ירה במכוון על תל אביב"

אראל סג"ל ואיתמר פליישמן שוחחו עם צבי יחזקאלי ('חדשות 13') ברדיו ללא הפסקה על הטילים לעבר תל אביב בשבוע שעבר. האזינו

אראל סג"ל ואיתמר פליישמן שוחחו עם צבי יחזקאלי ('חדשות 13') ברדיו ללא הפסקה על הטילים לעבר תל אביב בשבוע שעבר. יחזקאלי הבהיר שאם ישראל תשנה גישה – חמאס לא יאריך ימים.

"הייתה התרעה שהשטחים יתחממו. ראשית השטח מתחמם לקראת מאבק הירושה. יש חמולות שמודיעות בפומבי שהם מתחמשות. התסכול הפלסטיני והעזתי יוצא כלפינו. בשטחים יש היום חופש תנועה מתוך המדיניות הישראלית לאפשר לפועלים לעבוד בישראל ולמרות זאת פיגועים קורים. יש מגמות בשטח שחמאס דוחף אליהן. גם אנשי פת"ח משתעשעים ברעיון לחזור למאבק המזוין. זה קורה מתוך תסכול".


מה לגבי ההפגנות בתוך עזה כנגד חמאס?
"זו לא פעם ראשונה שאדם שורף את עצמו ברצועה. המחאה הזו היא דבר שקיים הרבה זמן ברצועה. חמאס מחזיק את הרצועה ביד קשה ועושה את כל שהעולה על רוחו והציבור שותק. מה שראינו לאחרונה הוא רק קצהו של התסכול הקיים שלא מקבל ביטוי. אותם מפגינים יודעים את הסיכון בהפגנה. הם יודעים מה קורה כשאנשי חמאס נכנסים בהם. ראינו את התמונות – הורגים אותם בירי חי. אני לא יודע אם זה מסכן את חמאס לרגע זה אך אנחנו ראינו משהו פומבי שתמיד היה קיים. תושבי עזה זוכרים את התמונה בה נורה רכב של חמאס ודולרים התעופפו באוויר. הם לא שוכחים את זה".

אין ספק שהם אמיצים לצאת נגד מול משטר דכאני. התגובה הישראלית על הירי לכיוון תל אביב התחשבה בדבר הזה? נורו טילים מבלי שאף אחד רצה זאת.
"אני לא קונה את הסיפור הזה של הטעות. אין דבר כזה בטעות. הוא אולי הוצג כטעות. מבחינתם זה טוב והם עוד שבועיים הם יוכלו לחגוג על העניין הזה. חמאס יודע מה הוא עושה".

למחרת הם ביטלו הפגנות על הגדר. מה הרציונל לירות שני טילים לתל אביב?

"הכל עניין של תזמון. ישראל בתקופת בחירות ורצועת עזה רוצים את תשומת הלב. זה הזמן שלהם לירות טילים על תל אביב מבלי לשלם על כך מחיר. חמאס נלחם בנו במערכה ארוכה. הם רוצים בסופו של דבר את שימור השלטון שלהם ברצועה. בינתיים ישראל מכניסה להם כסף. תמיד אחרי ירי יש את האזהרה המצרית שישראל תפיל את עזה. חמאס יודע שיש החלטה אסטרטגית בישראל לראות את עזה כבעיה הומניטארית ולא כבעיה עם פתרון צבאי. הם שמו את נעץ על המפה ופעם הבאה זה יגיע רחוק יותר מתל אביב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *