הפרשן הצבאי הבכיר: "בסוף יכבשו את עזה"

הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' צבי יחזקאלי עידכן בראיון לרדיו ללא הפסקה על המצב בעזה וקבע: "אנחנו בסוף הסבב הזה ועכשיו השאלה מה עושים". האזינו

הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' צבי יחזקאלי עידכן בראיון לרדיו ללא הפסקה על המצב בעזה וקבע: "אנחנו בסוף הסבב הזה ועכשיו השאלה מה עושים". יחזקאלי טען כי ברצועת עזה יש מיאוס של התושבים מהשלטון, וכי "חמאס אינו מדינה אלא ארגון טרור שמחזיק 2 מיליון איש ערובה".

"מעבר לכל הדיבורים והתסכול, אנחנו צריכים להבין מול מה אנחנו מתמודדים ואז לשאול את השאלות מה אנחנו עושים. חמאס ירה אתמול בוודאות טיל למרחק גדול ובתגובה ישראל החליטה להפציץ יעדים בולטים של חמאס. מבנים של השלטון כולל המשרד של הנייה. אני קורא להן 'מטרות נדל"ן' – כי אין בזה פגיעה מלבד פגיעה נדל"נית".

"השאלה היא מה אנחנו עושים. האם המתקפה יעילה והאם אנחנו פועלים נכון", המשיך, "צריך להבין את המשמעות של הריסת בית אצלנו לעומת הריסת בית בעזה. מבחינתם הקריאה להפסקת אש הייתה כי הם יודעים שישראל לא רוצה לצאת למבצע גדול. הם זקוקים לסכסוכים קטנים כדי להביא לשימור חמאס בשלטון ולהכנסת כספים לרצועה. המלחמות הקטנות הללו הן לא המלחמה הגדולה והיום־יומית על רצועת עזה. כיום קיימת בעזה ישות שגם ישראל יצרה אותה. חמאס ברצועת עזה ימשיך במטרת העל שלו – להתכתש עם ישראל. האיראנים ימשיכו לתדלק אותו כפי שדעאש בסיני תידלק אותו".

אז מה עושים?
"סיום הסכסוך לא יקרה מול ארגון שמשמעות קיומו היא הסכסוך. בסופו של דבר לא יהיה מנוס וישראל תעשה את מה שהיא לא רוצה לעשות – להפיל את שלטון חמאס".

יחזקאלי  נשאל – להכניס טנקים וחיילים?
"לא אמרתי שזו הדרך. יש דרכים מתוחכמות יותר. באופן תיאורטי אם לא היה שלטון חמאס האזרחים היו בוחרים בשלטון שמשפר להם את החיים. ברצועת עזה יש מיאוס של התושבים מהשלטון. יום אחד נידרש לסוגיה – ולחמאס יש סבלנות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *