הקורונה באירופה מרימה ראש

"אל תהרגו את סבתכם"

מכון דוידסון סקירה על התפרצות הקורונה באירופה:

בעולם כולו מניין המאובחנים הגיע כבר ל-27 וחצי מיליון איש ומספר המתים הידועים מתקרב ל-900 אלף איש. לראשונה זה זמן רב מספר החולים הכלל עולמי עמד על פחות מ-200 אלף איש.

בספרד נספרו אתמול כ-2,400 חולים חדשים לאחר כ-3,000 בימים שלפני כן. הם הפכו השבוע למדינה המערב אירופאית הראשונה עם מעל חצי מיליון חולים מאובחנים. לאחר עליה חדה ותלולה במהלך יולי ואוגוסט שהגיעה לכ-9,000 מקרים ביום, השבוע הראשון של ספטמבר לאחר סגרים וולונטרים, הגבלות וחובת מסכות מביא איתו לספרד ירידה חדה במספר המקרים, והספרדים מנסים להחזיר את מערכת החינוך לפעולה.

הממשלה קבעה כללים של מסכות מעל גיל 6, ריחוק בכיתה ולמידה במתכונת בועות שלא יתערבבו זו עם זו. התקנות החדשות התפרסמו באיחור ובתי הספר במדריד יישארו סגורים בשלב זה כי לא הספיקו להתכונן. התקנות גם עלולות להעמיק את הפערים בין בתי הספר הפרטיים, המצוידים היטב שיכולים להתאים את עצמם ללמידה בטוחה לבין בתי הספר הציבוריים שמראש במצב פחות טוב, וההורים חוששים מהיווצרות פער לימודי בין תלמידי המוסדות השונים.

גם בבריטניה רמת התחלואה עלתה באיטיות במהלך יולי ואוגוסט, אלא שביומיים האחרונים קפצו פתאום המקרים החדשים מכ-2000 ביום לכ-3000 ביום. ראשי מערכת הבריאות מודאגים וטוענים שהאזרחים הרשו לעצמם להירגע מחששות הקורונה קצת יותר מדי. "אל תהרגו את סבתכם" הם מבקשים מהציבור. מסר חשוב, שכדאי שיופנה גם לציבור בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *