בפלג חוששים: השונאים מרדימים אותנו

למרות שרבני מודיעין עילית החליטו למשוך את ידם מסוגיית בית הכנסת 'יחל', בפלג חוששים כי המתפללים הוותיקים מכינים תרגיל הטעייה למתפללי הפלג במטרה "להרדים אותם" – בפלג חושבים צעד אחד קדימה ולא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה

למרות שרבני מודיעין עילית החליטו למשוך את ידם מסוגיית בית הכנסת 'יחל , ובכך העבירו את השליטה במקום לידי 'הפלג' הירושלמי, בפלג, חוששים כי המתפללים הוותיקים מכינים תרגיל הטעייה למתפללי הפלג במטרה "להרדים אותם", ואז יבצעו את הליך פינוי בית הכנסת שבו נתגלו ליקויים כהוראת בית המשפט.

בפלג , כך מתברר חושבים צעד אחד קדימה ולא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה, לאקטואליק נודע כי על פי החלטת גבאי בית הכנסת המתפללים ימשיכו ללמוד בבית הכנסת במשמרות המחולקות בין אברכים במשך 24 שעות – לכל צרה שלא תבוא.

אתמול פרסם הקו החרדי כי נדיב תרם לבית הכנסת יחל ישראל שטח ו2 מליון שקל לבניית מבנה חדש לבית הכנסת במקום המבנה של הפלג. על פי הדיווח בקו החרדי, המתפללים יעברו למבנה החדש ומתפללי הפלג יישארו במבנה הישן. בכך מתגבשת פשרה שתשים קץ למחלוקת בין המתפללים.

עסקנים בכירים במודיעין עילית מסרו ל'קו החרדי': מדובר בפרס לטרוריסטים שגזלו את בית הכנסת וקיבלו על מגש של זהב מבנה בית כנסת לא שלהם, מדובר בתקדים מסוכן. אולם בשביל מתפללי בית הכנסת יחל ישראל מדובר בעיסקה טובה כאשר בית הכנסת החדש ייפתח 'על טהרת הקודש' ללא גורמי שוליים פראיים.

אלא שהפלג הירושלמי לא אוכלים את הלוקש של התרומה, וחוששים כי מדובר בתרגיל שנעשה על מנת להרדים אותם.

חילופי המכתבים בפרשה

במהלך הימים האחרונים ניסו שוטרי משטרת ישראל לפנות את המתפללים בצו בית המשפט לאור הליקויים שנתגלו בבית הכנסת, אך ללא הצלחה, המתפללים התבצרו בבית הכנסת וסירבו בתוקף להתפנות. לאחר שהמאבק הלך וצבר תאוצה הבינו בבית הדין כי אין מנוס אלא לחתור לפשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

לעת עתה, מדובר בניצחון גדול לפלג הירושלמי שנאבק מול המשטרה – בית המשפט ורבני העיר בסוגייה. לאחר שחששו מפני הפלג – רבני העיר הפנו את התפוח האדמה הלוהט לפתחו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורה לצדדים להגיע להסדר. בחמישי, הוציאו דייני בית הדין מכתב שבו הוא הודיעו כי בית הדין מושך את ידו מטיפול בפרשה. ובכך, התקפלו.

אחד הטיעונים של העמותה לגרש את מתפללי הפלג היה סוגיית הליקויים. באקטואליק חשפנו כי הליקויים שמצאו הם מינוריים ואחד מהם היה כרוך בפסק המשנה ברורה שיש למקם את העמוד במקום נמוך יותר- מה שנחשב לליקויי מבחינת בית המשפט..

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כשאלוהים מתערב במריבה על נדל"I

    ככה זה אצל חרדים וערבים, בכל וויכוח אלוהים מתערב ליתר ביטחון כדי שהמריבה לא תיפסק לעולם. כמו המריבה על נדל"ן בין היהודים והערבים על ארץ ישראל, ואז אלוהים התערב במריבה, כך שמובטח לנו שהיא לא תיפסק לעולם.

    חוזר בשאלה |
    הגב
  2. מבזה גדולי ישראל

    איך אתה מעז לדבר נגד הרב שטיינמן זצ"ל?! אתה לא מתבייש?!

    מאי |
    הגב
  3. אפיקורוס

    ליוסף חצוף שכמוך מבזה גדולי ישראל אין לך חלק לעולם הבא

    אריאל |
    הגב
  4. יזכר לדראון עולם הגייס אהרן שטינמן ימ"ש

    שהחריב דור שלם והפך אותו לשונא דת פשוטו כמשמעו.

    יוסף |
    הגב
  5. דידן נצח בעזרת אל עליון אשר שמים וארץ קנה. ונתן לנו את תורתו הקדושה "תורה כמו של פעם"... חזק חזק לפלג הירושלמי המקדשי שם שמים ברבים!

    "דידן נצח" – בעזרת קל עליון אשר שמים וארץ קנה וכו'. ונתן לנו את תורתו הקדושה ה"תורה כמו של פעם"… והפלג חרדים כמו של פעם!!! חזק חזק לפלג הירושלמי המקדשי שם שמים ברבים!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב