הקרב על כמות המבלים במסעדות: שאשא ביטון דורשת להגדיל את מספר הסועדים

ועדת הקורונה מתכנסת הבוקר (שלישי) לדון  בהמשך תפעול המסעדות ב-5:00 לפנות בוקר נכנסו לתוקף ההגבלות שמורות על סגירת מסעדות למעט משלוחים וטייק אווי. בעוד מיקי זוהר הציג את המתווה שבו יורשו 50 בני אדם לסעוד בחוץ, שאשא ביטון דורשת להגדיל את מספר הסועדים

 

ועדת הקורונה מתכנסת הבוקר (שלישי) לדון  בהמשך תפעול המסעדות ב-5:00 לפנות בוקר נכנסו לתוקף ההגבלות שמורות על סגירת מסעדות למעט משלוחים וטייק אווי.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) סיפרה על המו"מ הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות. "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד), הבהיר כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים, "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. האופוזיציה גוררת את הועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת". הוא קרא לאשר מגבלות אלו, ולנהל מו"מ על מתווה לפתיחת חדרי הכושר, וביקש משאשא-ביטון שלא להצביע עם האופוזיציה.

מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) מחה מדוע בריכת הפעוטות בבריכת-שחיה עדיין סגורה, יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) הגדיר את הוועדה כ"מעוז האחרון של הדמוקרטיה הישראלית", מרב מיכאלי (העבודה) קראה למסעדות לשמור על כללי הריחוק, ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הציע לדחות את הצו כולו ולא להחריג רק את המסעדות, הילה שי-וזאן (כחול לבן) קראה לשיתוף פעולה עם משרד הבריאות כדי למנוע פגיעה במתווה הפיצויים של המסעדנים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *