הראשל"צ הגר"י יוסף ברוסיה ״לצערי יש ראשי ערים שרוצים לבטל את השבת״

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א נמצא בימים אלו במסע חיזוק ברוסיה, את סדר יומו הראשון במדינה, פתח הראשון לציון בביקור בבית הכנסת המרכזי ׳מרינה רושצ׳ה׳ יחד עם הרב הראשי לרוסיה הגר”ב לאזאר בתפילת שחרית, ולאחריה מסר הראשון לציון שיעור לשליחים המקומייים בטרם יציאתם למקומות השליחות.

לאחר התפילה והשיעור ביקר הראשל"צ הגר"י יוסף בקהילות ובמוסדות היהודים בעיר ומסר שיחות בתלמודי התורה הישיבות ומוסדות התורה בבירת רוסיה.

בנוסף, ביקר הרב הראשי במוסדות החסד הרבים בעיר בנשיאותו של הרב הראשי לרוסיה הגר״ב לאזאר ולאחר מכן קיים ישיבה עם חברי בית הדין, רבני מערכת הכשרות ומכוני הסת״ם בעיר – שהעלו בפני הראשל"צ שאלות במגוון נושאים, בהם נדרשת הכרעה והכוונה מהרב.

במסגרת שיעורו לרבני הקהילות בעיר, פנה הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף לרבני הקהילה ואמר להם ״עליכם לחזק את שמירת השבת בקרב היהודים בעיר, על ידי חיזוק לימוד הלכות שבת וגם למצוא עוד יהודים שאינם מכירים את השבת וללמד אותם על השבת, לצערי, בישראל יש ראשי ערים שרוצים לבטל את השבת, השבת היא זו ששמרה על עם ישראל במשך הדורות והיא זו שתמשיך לשמור עלינו, אותם ראשי ערים בישראל, הם חוטאים ומחטיאים את הרבים והם לא יצליחו לפגוע בשבת – אבל אתם תהיו התשובה האמיתית לניסיון הפגיעה שלהם".

במהלך הביקרו השתתף הרב הראשי בפתיחת וחנוכת המרכז היהודי הקווקזי הגדול בעולם אשר אמור לספק שיעורי ושירותי יהדות לכל בני הקהילות הספרדיות במוסקבה בהשתתפות נשיאי הקהילה ואנשי ממשל שבאו לקבל את ברכתו של הרב, בשעות הערב מסר הראשל"צ שיעור לנשות העיר ואף השתתף בשמחת השבע הברכות לבתו של הרב הראשי לרוסיה הגר״ב לאזאר, בהשתתפות מאות מתושבי העיר.

במסגרת השיעור לנשים אותו מסר הרב השתתפה הגב' יפה יששכר, אמא של הנערה נעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי, הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף חיזק ובירך את האם ואת אחותה של נעמה ואיחל להן כי בקרוב יזכו לפגוש את נעמה מחוץ לחומות הכלא ולחזור איתה לארץ ישראל.

היום (יום ג') צפוי הרב להמשיך את ביקורו בקהילות נוספות ברחבי העיר ואף להשתתף באירוע המרכזי לרגל י״ט כסלו, כפי הנהוג בחסידות חב״ד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *