הראשל"צ הרב יצחק יוסף מבהיר את דבריו על יוצאי ברית המועצות שעוררו סערה

אחרי שדבריו עוררו סערה גדולה שהפכה לעיסוק העיקרי בתקשורת מהבוקר, בשעה האחרונה יצאה הודעה מאת הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שליט"א בה הבהיר את דבריו לגבי יוצאי ברית המועצות ואמר "אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ".

מרן הראשון לציון חשף נתון מעניין ואמר כי "בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ. מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים".

למרות הכל כתב הרב הראשי לישראל "ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא".

לסיום, תקף במרומז שוב את ליברמן ומפלגתו וכתב "מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *