הראשל"צ ליועמ"ש: "אל תפגע בכותל המערבי"

 הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף למנדלבליט: ״נשות הכותל דוחקות את רגלי השכינה מהכותל המערבי״

 

לאחר מכתבו של המשנה ליועמ״ש המתיר לנשות הכותל לקיים את תפילת ראש חודש בליווי רמקולים, פנה הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במכתב נרגש ליועץ המשפטי לממשלה הד״ר אביחי מנדלבליט בו הוא מבקש ממנו לפעול בכל דרך למניעת ביזוי הכותל.

במכתבו כותב הראש״ל ״אני פונה אל כב' בלב קרוע, לאחר שנחרדתי לגלות במכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מתן הכרה לחילול הכותל המערבי על ידי הקבוצה הנקראת 'נשות הכותל'.

"יובהר, הכותל המערבי הוא מקום קדוש ודינו כבית מקדש מעט ואין כל היתר לנהוג בו קלות ראש. מטרתן של אותן נשים היא אחת, ביזוי הקדוש והיקר לעם ישראל.

"ועתה הגדילו לעשות כשהן מבקשות להפעיל מערכת הגברה ברחבת הכותל המערבי על ידי מה שהן מכנות 'חזניות' תוך חילול נורא של המקום."

במכתבו מדגיש הראש"ל כי הרבנות הראשית לישראל היא הנושאת באחריות הכותל ״על פי חוק ועל פי כל מידה של צדק והיגיון, הרבנות הראשית היא הגורם האחראי הבלעדי על שמירת קדושת המקום, היא זו שקובעת מהו מנהג המקום והיא זו שעליה מוטלת האחריות והחובה לוודא כי קדושת הכותל תישמר."

את מכתבו חותם הראש״ל ״מעולם לא זזה שכינה מהכותל המערבי. במעשיהן של 'נשות הכותל' ובמתן ההיתר להן לפעול כרצונן במקום, יש משום דחיקת רגלי השכינה חלילה ואוי לנו שכך עלתה בימינו. ובסיום מכתבו פונה אל היועמ״ש בפניה ״אבקשך לפעול בכל דרך למנוע את חילול המקום.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *