הרבנות מזהירה: בשר טרף משווק תחת מדבקות כשרות מזויפות

הרבנות הראשית בהודעת אזהרה מיוחדת: אין לסחור בבשר עם מר דניאל פרידמן. יש לבצע בדיקות האם ישנו צורך להכשיר את המטבחים שרכשו ממנו סחורה.

בתום פעולות חקירה שנערכו על ידי מפקחי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, שהתבצעה במהלך השבוע האחרון ולאחר שהוצא צו בית משפט, עלה כי מר דניאל פרידמן מכפר קיש משווק בשר טרף תחת סימוני כשרות מזויפים ומוצרים נמצאו בחנויות ובאולמות המחזיקות תעודת כשרות.

במסגרת החקירה נתפס דניאל פרידמן כשהוא משווק בשר טרף תחת מצגי כשרות שונים שנעשו ביוזמתו לכאורה. ברשותו של פרידמן נמצאה תוצרת בשר טרף אשר שווקה בקרטונים שהוסרו מהם תוויות היצרן המקורי (הטרף) ותחת זאת הודבקה עליהם תווית מזויפת הנושאת ציון כשרות של יצרנים הידועים ככשרים. בנוסף, במהלך הפשיטה אף נתפסו מדבקות מזויפות הנושאות סימוני כשרות שהודפסו והודבקו על גבי המוצרים הטרפים מהם הוסרו המדבקות המקוריות.

החקירה החלה בעקבות חשד כי פרידמן מזייף את מדבקות הכשרות הנמצאות על גבי מוצריו. לאור ניסיון רב השנים של אנשי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית הם זיהו כי תוויות הכשרות הנמצאות על המוצרים המשווקים על ידו הודפסו ברישול ובאיכות ירודה ובחלק מהתוויות נראו סימני צילום, בנוסף בחלק מהתוויות נמצאו מילים ומספרי ברקוד חתוכים.

בעקבות כך הוציא הרב רפי יוחאי מנהל היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית הודעת הזהרה מיוחדת המתריעה מפני הבשר הטרף שהופץ בשווקים ואף הנחה את משגיחי הכשרות של יצרני המזון ובבתי האוכל שלא לאפשר כל סוג של מסחר עם מר דניאל פרידמן מכפר קיש או עם חברת "א.ד. שרולה בשר נטו בע"מ" גם אם היא נושאת ציוני כשרות עד שתתברר היקפי המכשלה.

כמו כן ניתנה הוראה בחלק מהרבנויות המקומיות לבצע הכשרה למטבחים במקומות מושגחים אשר קלטו ממנו סחורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *