הרב אלתר מבהיר: "לא יהיה שלום עם גור"

למרות הדיווחים על שיחות ופגישות במגעים לשלום בין חצרו של הרב אלתר לחסידות גור, הגר"ש אלתר מבהיר במכתב בכתב ידו – "אין ולא יהיו, בלי נדר, שום הסדרי "שלום". אין דא בלייבט אוורימע אמת'ע ווינקל בס"ד'".

למרות הדיווחים על שיחות ופגישות במגעים לשלום בין חצרו של הרב אלתר לחסידות גור, הגר"ש אלתר מבהיר במכתב בכתב ידו – "אין ולא יהיו, בלי נדר, שום הסדרי "שלום". אין דא בלייבט אוורימע אמת'ע ווינקל בס"ד'".

הבוקר דווח כי למרות השבעה על אמו, המתווך הרב שאול מורגנשטרן נכד הפנ"מ חידש היום את המגעים בין הגר"ש אלתר לגור, וזאת לאחר שקיבל לכך אישור מיוחד מהרב.

מקרובי הרב אלתר טוענים כי בגור הבינו שהמוסדות והקהילה מתיסדת, וובכך קלטו כי כלתה עליהם הרע, הם מתחננים עכשיו לעצור הכל, הם מוכנים לעשות הסכם לפי הדרישות שהר"י ביקש כל הזמן ולתת לו כל התנאים שלו.

כזכור, הרב שאול אלתר, מנהיג האופוזיציה בגור, הודיע במהלך החג על כוונתו לערוך מניין גדול לתפילות חג שמחת תורה לחסידיו בנפרד, וזה אחרי חודשים רבים של מתיחות בין הצדדים. רבי שאול היה מקבל את 'כל הנערים', אך עתה נראה כי הוא מעדיף להתפלל בנפרד לאור פיצוץ השיחות בין הניצים.

המניין עצמו התקיים בבית כנסת הרמ"א בירושלים, שם ישתתפו כמה מאות חסידים, בתוך החסידות ישנם מגעים בין יורשי העצר במטרה למנוע זליגה וסחף לכיוונו של ר' שאול, במקביל, אלפים צפויים לגדוש את מניין החסידות הגדול ברחוב רוממה בשכונת גאולה.

בעקבות כך הודיעו גבאי גור גבאי בתי הכנסת של גור להודיע בשבת הקרובה כי מי שיילך לשם "הרי הוא מנתק עצמו מעדת חסידי גור ברוחניות ובגשמיות"

גור היא החסידות הגדולה בישראל. כ5,000 משפחות נמנים על החסידות הגדולה שעתה נמצאת על פרשת דרכים. הערכה היא כי במניין הקרוב ישתתפו כמה מאות חסידים, המבחן הגדול יהיה בשנה הבאה בזמן אלול – אז מדברים בחסידות על "הפיכה של ממש".

בגור ישנם משפחות רבות שלא מוצאות את עצמם בתוך החסידות, חלקם נבלעו בתוך הר האדם של הפרעצנס הגוראי, אחרים נהדפו בגין התקנות המחמירות של החסידות השמרנית, עתה ניצבת החסידות בפני הכרעה. ר' שאול אלתר הוא בנו של הפני מנחם, גאון ובקיא במכמני התורה והחסידות שהחליט כי הגיעה השעה להקים את חצרו.

עם זאת, חשוב לציין אלפי החסידים עדיין מתכוונים להישאר בחסידות, חלקם חוששים פן יבולע להם – גם כאלו שכבר חשבו לערוק קיבלו איומים.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שר התורה הרב חיים קנייבסקי שליט"א אמר היום בבוקר לאנשי ביתו. כל מי שאמר על הגאון הרב שאול אלתר שליט"א, "עוקר הדת" מובטח לו שאחד מבניו יצא לתרבות רעה. השיחה הוקלטה. ועכשיו שוקלים בבית הרב אם לפרסמה,

    שר התורה מרן הרב חיים קנייבסקי שליט"א אמר היום בבוקר לאנשי ביתו. כל מי שאמר על הגאון הרב שאול אלתר שליט"א, "עוקר הדת" מובטח לו שאחד מבניו יצא לתרבות רעה. השיחה הוקלטה. ועכשיו שוקלים בבית הרב אם לפרסמה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב