הריסת בתי מחבלים, מעשה נבלה – דב הלברטל

הטרור רוצה נגיב כך. שנהרוס. זה אינטרס שלו לחשוף אותנו כאכזרים. צריך להרוג רק את מי שצריך להרוג, ולא לפגוע בערבים חפים מפשע, בכיסוי בריוני של הרתעה. עונש קולקטיבי מצדיק לחלוטין את השנאה כלפינו. כל הריסת בית של המחבל הוא מעשה לא יהודי

הריסת בתי מחבלים, שמשפחותיהם מתגוררות שם, הוא מעשה נבלה. הוא גם מעשה פחדני המעיד על חוסר אונים. מן בריונות הנובעת מרגשות עכורים.

כי כל עונש קולקטיבי, הוא מעשה נבלה של הוצאת לחץ, איבוד שליטה שעניינו להרגיע רגשות. מה אשמים אשתו וילדיו על זאת שאביהם הוא מחבל נאלח? ואם האשה אשמה, נגיד שהיא שותפה בדרך כלשהי, אז שיעמידו אותה לדין. וכי אנחנו רוצים להיות כמו הטרוריסטים?

אין שום הצדקה מוסרית להרוס בתי מחבלים. אם השיקול הוא כדי להרתיע אחרים, אז למה לא באותה מידה לפוצץ אוטובוסים אזרחיים על נוסעיהם? האם היינו מוכנים לפוצץ אוטובוסים עם ערבים כדי להרתיע, או לדקור נשים הרות בגב שלהן?

למה לא? לכאורה אם זה מרתיע מחבלים פוטנציאלים, למה לא לפוצץ ולהציל חיים של יהודים רבים? ואם זה לא נראה טוב, מה לגבי הריגת הוריו של המחבל, שגם זה ירתיע. מה ההבדל בין זה להריסת בתים של מחבלים, שגרים בהם הוריו? זה רק הופך אותנו דומים למחבלים.

למה לא לגרש את כל הכפר? מה אשמים יותר ילדיו של המחבל, מערבים חפים מפשע אחרים. כמה מאיתנו יהיו מוכנים להכניס גם את הילדים של המחבל למאסר ממושך, כדי להרתיע מחבלים פוטנציאלים?

כך שהעונש הקולקטיבי הזה, הנועד כולו להרתעה, הוא מעשה נבלה ומעשה פחדני.

אלא שהוא גם לא מרתיע, ההיפך הוא הנכון. לטווח הארוך הוא מזיק. אותו ילד קטן שרואה שהרסו את ביתו ללא אשמה, יהפוך למחבל. אנחנו מייצרים מחבלים. איך כל ילד יהודי היה גדל לו היו הורסים את ביתו על לא עוול בכפו? גם הוא היה הופך ללוחם חופש, ומבקש לנקום את הטראומה של חייו. הריסת הבית תגדל שמונה מחבלים. זה לא יכול להיות אחרת.

אבל לא רק הילדים. כל ערבי יראה את העונש הקולקטיבי כאי צדק משווע, ועוד רבים אחרים יחושו רגשי נקמה עזים ויהפכו למחבלים. כל הכפר כולו יתמלא רגשי שנאה. אז איזו הרתעה זו? הריסת הבתים רק תעצים את שפיכות הדמים, של שני הצדדים.

וזה מה שבעצם המחבל מעוניין בו. המתאבד מעונין במקסימום הרס. הוא מעוניין שהמדינה תצא מגדרה, שתנקום, שתהרוס את ביתו. הוא יודע שזה יצטלם מצוין בחוץ לארץ. הוא יודע שכל הריסת בית תביא לעוד עשרות מחבלים, וזה יהיה פרס לטרור. המחבל שוחר את הריסת ביתו.

דווקא הבג"ץ התגלה עד כה כמאוד ימני, ולחלוטין לא מוסרי בעניין הריסת הבתים. עד היום, וגם נכון לעכשיו, בג"ץ מתיר את העונש הקולקטיבי הזה. את מעשה הנבלה. הוא הולך בעקבות המדינה. הגורמים הקיצונים והאנטי מוסרים היהודים לוחצים, המדינה נכנעת, ונוצר לחץ ציבורי על בג"ץ. במשך כל השנים הרבות הבג"ץ נהג בפחדנות ואישר הריסת בתים.

הטרור רוצה נגיב כך. שנהרוס. זה אינטרס שלו לחשוף אותנו כאכזרים. צריך להרוג רק את מי שצריך להרוג, ולא לפגוע בערבים חפים מפשע, בכיסוי בריוני של הרתעה. עונש קולקטיבי מצדיק לחלוטין את השנאה כלפינו. כל הריסת בית של המחבל הוא מעשה לא יהודי, לא מוסרי המדמה אותנו יותר ויותר לגרועים שבאויבינו.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. המציאות הוכיחה הפוך. הטרור הופסק רק כשהתחילו המחבלים להבין שמשפחתם תסבול

    ולמה תסבול. פשוט. כי הם מעודדים את המחבלים לאהבת ישראל . כל כך גדולה עד שיוצא להם מפלצת כל כך גדול. עם בן דוד כמו דוב הלברטל אציל הנפש .

    בני הפרנק |
    הגב
  2. לא יהודי

    גם אתה בעצם היותך זה מעשה לא יהודי.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב