השבוע שהיה: הנשים החרדיות יצאו למירוץ מרגש

השבוע שהיה בסימן נשים עם עשייה חברתית ויכולות להניע ולהשפיע; אפילו "ליידי גלובס" בחר כמה נשים מתוך המגזר שלנו למגזין המוקדש ליום האישה; תצוגת האופנה לנשים החרדיות – וגם: הרצות החרדיות ביום שישי

עיתונות // רחלי רושגולד-גוטליב מנהלת ארגון לא תשתוק JCW, נבחרה לרשימה האקטיביסטיות של ישראל שנערכה על ידי "ליידי גלובס", ובה רשימה מכובדת של נשים שמקדישות את חייהן למען החברה, ורחלי כאמור נבחרה לעמוד לצידן. לדבריה: "להיות פעילה חברתית זה אומר לשים את החיים שלך בקצב אחר, לעשות סדרי עדיפויות לא פשוטים שגובים מחירים לא מעטים. העשייה בתחום הזה שהוא רגיש ולא פשוט, קשה ומפרך אבל גם מאוד מרגש, והשינויים שמתרחשים הם אלו שנותנים כח וממלאים תקווה".

מרוץ נשים // אביבית ביסמוט, אמא לילדה בת 15.5 בעלת תסמונת על הרצף האוטיסטי, התחברה למרוץ שהיה ביום שישי האחרון בסימן נשים בלבד. רצו במרוץ – נשים, נערות, וגם – ילדות על הרצף האוטיזם. המטרה היתה לאסוף כסף למען ארגון "בלב אחד" שעוזר למשפחות ולילדים עם מוגבלויות. אביבית: "מעבר לריצה שלי מול רופאים או כשהילדה בורחת לי, הריצה היתה בשביל הנפש ובשביל המודעות של ילדים אוטיסטים אני שמחה שיכולתי לעשות משהו לעצמי ומשהו לארגון שלא מפסיק לדאוג לילדים האלה".

ביתי דויטש אלופת ישראל במרתון וחצי מרתון מזניקה את הרצות למרחק 10 ק"מ // צילום: מור נבון
נשים המשתתפות במירוץ: ברניס סבן, ביתי דויטש, אודיה ביסמוט ואביבית ביסמוט // צילום: מור נבון

רץ ברשת // דנה ורון, אשת תקשורת, העלתה סרטון לרשתות החברתיות על: מהי אישה? דנה היא אמא ל-5 ורעיה, והיא דיברה בעיקר על מהות היותה אישה ועיקר תפקידה לדאוג לבית ולילדים. ניתן להתקומם מעט מצפיה בסרטון, כי ורון מציינת שם שהיא נותנת אמון ושומרת על המרחב המשפחתי שלה, שתפקידה לקשט את הבית עם עציץ מלבלב, לבזוק מלח בכמות המדויקת לכל תבשיל ולהבין, באינטואיציה השמורה רק לנו, כי הבן שלה עומד לחלות בשפעת, אופס – אין שום דבר על קריירה ועסקים. אבל אל דאגה – מיד למחרת דנה העלתה פוסט מרגיע לכל הפמיניסטיות שכעסו ואמרה להן: הי, זה שאנחנו נשים, אנחנו צריכות לחגוג את כל הכישרונות והיכולות האותנטיות שלנו. אנחנו אמהות, ובנוסף יש לנו כח לעשות הכל ולכן מגיע לנו אקסטרה. רוצות להגיע לעמדות השפעה?! זה יבוא בגלל שיש לכן כח להרים אנשים ולראות בהם מה שגבר לא יוכל לראות לעולם". יום האישה הוא כל יום!

דנה ורון אשת תקשורת // תמונה – פייסבוק

יום האישה // ביום חמישי התקיים ערב לנשים בפתח תקוה, ערב לנשים וחגיגות ליום האישה, הרצאות קצרות בסגנון טד. הגיעו להרצות 6 נשים מעוררות השראה שידברו על נשים מהמקום שהן נמצאו, בהן כרמלה מנשה הכתבת לעיייני צבא. הנחתה את הערב מירי בן דוד ליוי. מירי שניאורסון: "התפקיד שלנו ביכולת שלנו לראות את עצמינו להרגיש ראויות וכך לזכות ולראות את הגאולה הקרובה לבוא". מרכזו של הערב מעורר ההשראה היה שנשים שהן לא שומרות תורה ומצוות שומעות 2 נשים דתיות שהעבירו להן מסר אמוני על נשים. רונית לב אירגנה את הערב הזה, אישה הפעילה עם שורדי שואה וחיילים בודדים.

מירי שנאורסון ומירי בן דוד ליוי בערב שכולו נשים

אופנה // בשבוע האחרון נערך בתל אביב יום שכולו נשים – מפוליטיקה, אופנה ושירה בציבור. אל היום הזה הגיע מאות נשים שרצו לראות, לשמוע ולהשמיע את דעתן. במהלך היום נערכו תצוגות אופנה חרדיות של אופנה צנועה של שמלות כלה ובגדי מעצבות חרדיות. שרי יהל הפיקה את התצוגה ביחד עם גילי סיוון, סופי ומשה אברמוב. "מה שהיה חשוב לנו הוא להביא אל הבמה את המעצבות מתוך המגזר שלנו ולתת להן במה מכובדת וראויה", היא אומרת.

בשבוע האופנה ישראלי, אופנה כחול לבן צנועה // צילום: בן מזרחי ורמי זרגנר

 

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. האתר הזה כבר מזמן לא חרדי

    אתר של עצניקים! ומזוזים! ואלי ישי! ונשים פרוצות!
    זה האתר המחורבן כאן! פשוט מגעיל לגלוש כאן!

    כסא רחמים |
    הגב
  2. האתר הזה כבר מזמן לא חרדי

    גועל נפש של אתר

    איכס אתם מגעילים |
    הגב
  3. הייתי ממליצה

    בתור אתר חרדי, גם אם אתם בוחרים לפרסם תמונות של נשים, לפחות לא של חלקים חשופים בגוף וכו'

    ריקי |
    הגב