השגריר דיויד פרידמן: "אין קשר בין ממשל טראמפ לעלייה באנטישמיות"

שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן התייחס לאירועים האנטישמיים שהתרחשו בתקופה האחרונה בארה"ב, ואמר: "אני לא חושב שאמריקה היא מקום מסוכן יותר ליהודים"

דיוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית, התייחס הבוקר לאנטישמיות בארצות הברית, ודחה את הטענות כי מאז עלייתו של דונלד טראמפ לשלטון חלה עלייה באנטישמיות ובשנאת הזרים במדינה. "זו השערה מגוחכת – אין שום דבר שמקשר את ממשל טראמפ לעלייה באנטישמיות", אמר פרידמן בריאיון לתוכנית הבוקר הזה ברשת ב'.

פרידמן הוסיף: "כבר בתחילת כהונת טראמפ אנשים ניסו לחבר בינו לביןימנים קיצונים, ולא לקח הרבה זמן עד שאפילו קיצוני הימין דחו את טראמפ ואמרו שהם נגדו. אני מתנגד לכל ניסיון להפוך את האנטישמיות לדבר פוליטי. אין לזה דבר שקשור לנשיא, זאת מחלה שנוגעת בעולם כבר מאות שנים. עלינו לעשות עבודה טובה יותר בלהגן על כל המיעוטים. אני משוכנע שהנשיא טראמפ הוא אחד המתנגדים הבולטים לאנטישמיות".

בהתייחסו לאירועים אנטישמיים שהתרחשו בתקופה האחרונה בארצות הברית, אמר פרידמן: "אני לא חושב שאמריקה היא מקום מסוכן יותר ליהודים, אני חושב שהיא בטוחה יותר מרוב המקומות. העניין הוא – האם אנחנו יכולים לסבול אפילו אובדן אחד של חיים? זה משהו שאפילו יהודים ולא יהודים לא יכולים לסבול.

"אנחנו חייבים לעבוד טוב יותר כדי לחנך אנשים להיות מכבדים וסובלניים כלפי השונה, לא משנה מה הדת שלהם או כל מאפיין ייחודי אחר שלהם. אנחנו תמיד יכולים לעשות עבודה טובה יותר, אנחנו חייבים לעשות עבודה טובה יותר, אני לא חושב שזה הופך את אמריקה למקום לא בטוח".

היום יוביל פרידמן את המשלחת האמריקנית במצעד החיים בפולין, שנערך לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "אני מאוד גאה במשימה הזאת", אמר פרידמן, "אני מאוד גאה שכל כך הרבה שגרירים אמריקנים מצטרפים אליי. זה מסר מאוד פשוט, מסר של מחויבות בלתי מוגבלת למלחמה באנטישמיות, לא משנה מאיפה היא תבוא. ואין דרך טובה יותר לשלוח את המסר הזה, מאשר להשתתף באזכרה לטרגדיה הגדולה ביותר שאי פעם קרתה ליהודים ולעולם כולו, שהיא השואה. זה מסר מאוד חזק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *