השמיים המוגבלים: 5.000 טסו אתמול מנתב"ג

טיסות ליעדים נוספים באירופה – בירידה ל 200 מקרים חדשים ביום

עם פתיחת השמיים אמש, קיימה הבוקר הוועדה בראשות ח"כ עפר שלח ישיבת מעקב לדיון בעתיד התעופה בעידן הקורונה וקיבלה עדכונים מגורמי המקצוע:

• 5000 איש טסו אמש מנתב"ג

• יוון הגבילה את ישראל ל600 טסים בשבוע בלבד

• בסיני יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע בדיקות

• בקרוב: מתווה חדש ליציאת אנשי עסקים למדינות 'אדומות'

• בקרוב: מתווה חדש לקבוצות תיירים שיכנסו לישראל

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "פתיחת השמיים בקרוב קריטית לעולם העסקים והנופש בישראל. חיוני לעבור בהקדם לעולם שיתמקד בנוסע הבודד – ביכולת לבדוק, לבודד חולים ולשחרר את הבריאים – כדי להניע את התחום הקריטי הזה. הקורונה תהיה אתנו זמן רב; זה מחייב ליצור תנאים לטיסה בטוחה לנוסע הבודד, ובהקדם"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "בסיכום נקבע כי גם אם סטטוס המדינות אליהן טסים הישראלים עכשיו ישתנה, זה יישאר למי שיצא באותה הגדרה – עד שיחזור, ע"מ שיוכל לחזור לעבודה ולביתו. במשרד הבריאות מפעילים את האמצעים בפיתוח לגבי בדיקות מהירות ובנוסף מקדמים מהלך של איגום מטושים, כך שיהיה אפשר להכניס כמה מטושים למבחנה אחת וזה יאיץ את המהירות לקבלת תוצאות וזה יכול להיות אפקטיבי לדוגמא בשדה תעופה.

גרוטו הוסיף כי עד לסוף החודש יוגש לקבינט הקורונה מתווה להכנסת קבוצות תיירים מאורגנות לארץ שישהו ויתנהלו בתוך קפסולה ותחת מעקב.

עוד עדכן גרוטו כי "עובדים על מתווה 'אדום אדום' – יציאה המיועדת לאנשי עסקים למדינות אדומות. הבעיה שלנו היא כעת בהגדרה מי הם אנשי עסקים אבל רוב התכנית כבר נבנתה.

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות: "רוב המדיות המפותחות המערביות לא רואות בדיקות כתחליף לבידוד- בחודשיים האחרונים היינו בקשר עם למעלה מ-10 מדינות להסכם פתיחה הדדית. העניין נעצר מכך שעברנו מסטטוס ירוק לסטטוס אדום. אנחנו נצטרך לרדת לרף של האיחוד האירופי כאשר מס' המקרים החדשים יירד ל200 מקרים חדשים ביום – 25 למיליון נפש . אנחנו מאוד רחוקים משם.

במצרים יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע הבדיקות".

יעקב גנות, מנכל רשות שדות התעופה, עדכן בוועדה כי אתמול טסו כ5000 איש מנתב"ג והכל מתנהל כשורה בקבלת הערכות בדיקה והאישורים ע"י הצוות בנתב"ג.

שמואל זכאי, מנכל נתב"ג: "לא כולם ברור להם הכללים ואישורי הבדיקות שהם צריכים להביא – רק הבוקר 21 איש לא הורשו לעלות לטיסה ליוון כי הביאו את תוצאות הבדיקה בעברית. מספר הישראלים שיש להם אישור כניסה ליוון עומד על-600 לשבוע בלבד –. אנו עובדים כרגע על תהליך עם ממשלת יוון שישראייר תקבל להטיס 300 איש והמקבילה היוונית תקבל עוד 300.

המגבלות של נמל התעופה בימי קורונה נקבעת לפי הריחוק החברתי והקיבולת ירדה בגלל שלא רוצים שיהיה עומס במסועי הכבודה ולכן יש 6 טיסות נכנסות בשעה ו12 טיסות יוצאת בשעה. ירדנו מ48 טיסות בשעה ל- 18.

מקווים שתהיה פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר בדיקות קורונה מהירות לטסים. מאז שנכנס פרום' רוני גמזו לתפקיד יש שינוי משמעותי לטובה. כיום, החברות העסקיות הישראליות לא יכולות לפגוש אנשים ולייצר עסקים ולכן ברור שאנחנו צריכים לבנות אפשרויות יציאה נוספות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *