השערים נפתחו: כך מקבלים את החרדים בשוק בתי הדפוס

למרות המעבר לעידן הדיגיטל, עולם הדפוס הנמצא במצוקת כוח אדם פותח את שעריו למגזר החרדי – חרדימדפיסים

עולם הדפוס נמצא בתחרות עזה, המחירים משתנים מידי יום והיכולת לייצר חומרים קריאיטייבים גם בתחום הדפוס הולכת ומתפתחת. למרות המעבר לעולמות הדיגיטל, יש דברים שעובדים רק בפורמט מודפס. השינויים התכופים גרמו לתקלות רבות, גם בקרב בתי דפוס שהיו נחשבים למקצועיים במיוחד. מצב זה יצר את התפקיד החדש: מפיק דפוס.

תפקידו של מפיק הדפוס, להיות המנצח על היצירה שמקשר בין כל הגורמים, החל מלקוח הקצה, משרד הפרסום ועד לבית הדפוס. התכונות הנדרשות ממפיקי דפוס הן יצירתיות, ראש גדול, יכולת עבודה על מספר פרוייקטים במקביל ויכולת ניהול משא ומתן לעיתים על תקציבים גדולים.

הביקוש לאנשי מקצוע בתחום, הולך וגובר הן במשרדי הפרסום, הן בבתי הדפוס והן כעצמאיים שמתנהלים מול מספר בתי דפוס, ומכירים את היתרונות והיכולות של כל אחד מהם. כדי לענות על המחסור באנשי מקצוע טובים, החל דרכו של קורס חדשני למפיקי דפוס מבית היוצר של מרכז כיוון ומכללת פרוג, שנפתח בימים אלה

"אם עד היום נתפס עולם הדפוס כמלאכת כפיים בלבד, הרי שהתחום עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות", מסביר פיני גולדמן, מנהל אגף ההכשרות בכיוון. "ההתפתחות הטכנולוגית לא פסחה על בתי הדפוס והכניסה להתנהלות השוטפת ולקווי הייצור מכשור מתקדם ואפשרויות חדשות ומגוונות. הצעדים הגדולים שעושה עולם הדפוס בעקבות המערכות הטכנולוגיות, מחייבת את שילוב מפיקי הדפוס כאנשים עם מעוף שיכולים לראות את התהליך כולו ולהציג ללקוח את התוצרים הטובים ביותר"

לדברי חיים דיקמן מנכ"ל פרוג: "מפיק הדפוס, הוא הגשר שבין משרד הפרסום ובית הדפוס. עליו להיות בעל הבנה בעולם הפרסום מחד, והיכרות עם עולם בתי הדפוס מאידך, וגם יכולת יצירתית להמציא מחדש פתרונות מקוריים באיכות ומחיר משתלמים".

הבשורה החדשה היא שניתן לרכוש את המקצוע בקלות רבה, בחודשי לימוד ספורים שכוללים סיורים בבתי דפוס חדשניים, הכשרה עיונית ומעשית תוך התנסות בשטח בציוד הכי מתקדם בתחום, ובמימון כמעט מלא.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "תוכן שיווקי"

    למה אתם לא כותבים שזה תוכן שיווקי??? זו עבירה על החוק

    פרוג |
    הגב