השרים נבהלו: תחזית האימים של ראש הממשלה

ראש הממשלה הזהיר הערב את שרי הממשלה כי "ללא מגבלות נגיע ל-1,600 חולים קשה תוך שלושה שבועות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר הערב את שרי הממשלה מפני הבאות ואמר כי "המצב זה שהתחלואה כל הזמן עולה ועולה אנחנו צריכים לקבל כעת החלטה גם אם זה קשה".

ראש הממשלה הזהיר הערב את שרי הממשלה כי "תוך שלושה שבועות נגיע ל-1600 חולים קשים אם נמשיך כך ללא מגבלות חדשות. אם לא נשטח את העקומה אנחנו מדברים על סכנה לישראלים רבים. גנץ: אני מציע סגר לילי במהלך השבוע".

פקידי משרד הבריאות הציגו תחזית אימים לפיה כי בחודש הקרוב נגיע ל-20 מתים ביממה. השר דרעי העביר ביקורת על מדיניות הממשלה וטיפולה בהתפשטות נגיף הקורונה, ואמר כי "עוד כשהיו 100 חולים היום היינו צריכים להיערך" – והזהיר מפני קריסת בתי החולים בחורף.

שר הפנים שממעיט להעביר ביקורת על ממשלת נתניהו – תקף בחריפות ואמר. "עוד כשהיו 100 חולים ביום היינו צריכים להיערך", אמר דרעי, "עם בדיקות, בידודים וקטיעת שרשראות הדבקה".

דרעי הזהיר מפני קריסת מערכת הבריאות בחורף הקרוב, ואמר: "אנחנו חייבים להיערך כבר עכשיו לקראת החורף. עשרות אלפי אנשים יחלו בשפעת וכל מי שיחלה בשפעת יחשוב שהוא חולה קורונה וירוץ לבית חולים. בתי החולים עלולים לקרוס. עברנו בהצלחה אדירה את הגל הראשון – אבל פספסנו את כל ההישג הזה בתחילת גל השני".

משרד הבריאות מזהיר: ברגע שיהיו יותר מ-2,000 חולים, לא נעמוד בעומס. המשמעות, אומרים במערכת הבריאות, היא שאם היום לא יאושרו הגבלות משמעותיות יותר – בשבוע הבא נגיע להגבלות משמעותיות עוד יותר.

הערב הולך ומסתמן כי הממשלה לא תטיל סגר בסוף השבוע הקרוב וזאת בשל מחאת שרים בממשלה כשיצאו כנגד כוונות הסגר בסופ"ש.

גורמים בכחול לבן הודיעו שהם יתנגדו להחלת הסגר בסוף השבוע הקרוב, כך שהסגר, ככל הנראה, לא יחול מחר. נתניהו מבקש להעביר את זה בהליך מהיר ביום שני ולא הוא יוכל להעביר את העניין מבחינה משפטית.

בוועד איגוד רופאי בריאות הציבור טענו היום (שלישי) כי מדובר ב"החלטה נעדרת היגיון אפידמיולוגי". חבר הכנסת גדעון סער, צייץ בטוויטר ואמר שהוא מתקשה למצוא רעיון מסודר והגיוני בהחלטות.

פרופסור גילי רהב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא אמרה כי "רק לסגור זה נורא קל ותמיד נוכל להגיע לשם. אין צעדים קדימה. אני חושבת שאם הולכים לסגר אז צריך משעות הערב, כלומר מ-21:00 לסגור הכל", אמרה.

רהב הוסיפה: "הבעיה היא להבין איפה הבעיה של ההדבקות – מקומות סגורים שיושבים בהם הרבה אנשים. אותי מטרידה החשיבה קדימה, אם לא נתארגן על זה תהיה קריסה של מערכת הבריאות ויהיה מצב קשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *