השר אדלשטיין על הפגנת כיכר רבין: "לא היתה שמירה על הכללים וגם לא היתה שום אכיפה מצד המשטרה"

"2,000 חולים ביום זה קו אדום שלא נוכל להישאר אליו אדישים"

אמש בהפגנה הגדולה בכיכר רבין היה ניתן לראות כיצד ההמונים שהגיעו למחות לא שמרו באופן כללי על ההנחיות, כאשר גם חלקם היו ללא מסיכה והמרחק בין המפגינים לא נשמר.

בנוסף אחד הדברים התמוהים ביותר בהפגנה זו, היתה היד הרכה שמשטרת ישראל נקטה כלפי המפגינים. לא נעשתה שום אכיפה בנושא המסיכות והמרחק.

הבוקר בתכניתו של זיגמן ברדיו 'קול ברמה' נשאל על כך שר הבריאות יולי אדלשטיין והשיב: "גם החוק שאוסר התקהלויות מחריג את ההפגנות. אני מאד מצר על כך שבתמונות שראיתי אמש לא היתה שמירה על הכללים וגם לא היתה שום אכיפה מצד המשטרה".

לגבי מצב התחלואה ההולך וגדל בכל רחבי הארץ, השר נשמע אופטימי, אך יחד עם זאת מדגיש:

"אני מקווה שהצעדים שנקטנו בהם, יאפשרו לנו לשטח את העקומה ולהימנע מסגר מלא. אני מאד רוצה לא להגיע לשם – אבל 2,000 חולים ביום זה קו אדום שלא נוכל להישאר אליו אדישים".

השר נשאל על האפליה הנראית לעיני כל בנושא האכיפה של הנחיות משרד הבריאות:

"כואב לי מאד על הטענות לאפליה נגד הציבור החרדי מצד משרד הבריאות. כל החלטה שמתקבלת עוברת דרכי, ואני לוקח עליה את מלוא האחריות. סגר הוא לא עונש, הוא פתרון".

השר אדלשטיין למרות המחלוקות עם כחול לבן מתנגד נחרצות להליכה לבחירות בעת הזו:

"בעיני זאת התאבדות ללכת כעת לבחירות. בעת הזו יותר הגיוני לתכנן את התקציב לחודשים הקרובים. מישהו יודע מתי ימצאו חיסון לקורונה? מתי תחזור התעופה? הכל בחוסר וודאות".

את סיבת היעדרותו מההצבעה בכנסת בנוגע לחקירת שופטים נימק השר: "לצערי נעדרתי מההצבעה בעד הועדה לחקירת השופטים, כי הייתי מקוזז כל אותו היום ועסוק בענייני משרד הבריאות. בוודאי שאילו הייתי במליאה, הייתי מצביע בעד".

ח״כ בצלאל סמוטריץ, ששמע את דברי השר אמר לזיגמן: "השר אדלשטיין טען אצלך בשידור שאילו היה בכנסת היה מצביע בעד הקמת ועדת החקירה לשופטים. בעוד חודש אעלה שוב את ההצעה ואלה שלא הצביעו יוכלו הפעם להוכיח את טענתם ולהצביע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *