השר אמסלם: "שריפת התהילים מהביזיונות הגדולים והנאלחים שנראו בישראל"

בעקבות התקרית החמורה והמקוממת בערוץ 13 ששידרה ללא בושה בתוכנית ריאליטי הצעת אחד המשתתפים בהישרדות לשרוף ספר תהילים שלח שר התקשורת מכתב חריף ליו"ר הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו יוליה שמאלוב.

בעקבות התקרית החמורה והמקוממת בערוץ 13 ששידרה ללא בושה בתוכנית ריאליטי הצעת אחד המשתתפים בהישרדות לשרוף ספר תהילים שלח שר התקשורת מכתב חריף ליו"ר הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו יוליה שמאלוב.

השר כתב במכתבו החריף: לכבוד גב' יוליה שמואלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. הנדון : התוכנית 'הישרדות' ברשת 13 משדרת הצעה לשריפת ספר תהילים ?!? מאז כניסתי למשרד התקשורת נתקלתי בלא מעט שידורים, ביטויים ופרסומים לא נאותים, פוגעניים ואף מרושעים – אבל לדעתי שידור הפרומו האחרון לתוכנית הישרדות ברשת 13( שהיה אמור להיות משודר אמש, ומתוכנן לערב זה, בו מציע אחד המשתתפים לשרוף את ספר התהילים, הוא אחד הביזיונות הגדולים והנאלחים שנראו על המרקע בישראל.

השר מוסיף: לא יתכן שבפריים טיים של הטלוויזיה הישראלית המסחרית, בתוכנית הדגל של רשת 13 ,יתנו ביטוי לרפש כזה, ולפגיעה כ"כ בוטה וחמורה ברגשות של מיליוני יהודים מאמינים, דתיים ומסורתיים. היות ומדובר בתוכנית שהיא בכלל מוקלטת, מדובר בשיקול דעת מוטעה ותמוה ביותר של עורכי התוכנית ומנהלי הערוץ, שבוחרים לשדר את הקטע כפרומו ובתוכנית, ובעצם לתת להתנהגות הזו ביטוי ורוח גבית.

אם קטע כזה היה משודר מעבר לים היינו נזעקים על התכנים האנטישמיים והפגיעה ביהדות, ובצדק רב – לכן קשה לי להבין כיצד התועבה הזו מקבלת מסך דווקא בערוץ מסחרי במדינת היהודים, ויש להצטער על כך ולגנות זאת.

אמסלם דרש: אני מבקש לערוך בירור מיידי עם מנהלי רשת 13 ולברר מדוע אושר הפרומו לשידור, ואם עוד אפשר לא לשדר את הקטע כולו בתוכנית הערב, ובכל אופן שהמקרה יטופל בכל המישורים האפשריים".

כזכור פרסמנו, כי אתמול בזמן שידור התכנית המופקרת "הישרדות" של מספר משתתפים בערוץ 13, שודר קטע מקומם שעורר את זעמם של צופים רבים.

לפי הדיווחים חלק מהשחקנים בסדרה אמרו כי מאוד קר להם, בתגובה הציעו כמה חילוניים לשרוף ספר תהילים כדי שנוכל להתחמם קצת, הם אמרו. הדבר הרגיז חלק מהנוכחים שם. כשאחד ממציעי הההצעה המקוממת לא הבין מה הוא בסה"כ הציע ועל מה כל הרעש, לכן כדי להתפשר הציע במקום, שישרפו רק את הכריכה ושני העמודים הראשונים. האירוע ששודר בפני מאות אלפים עורר את זעמם של הצופים בבית.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *