הידרדרות חמורה במצבו של הרב ברלנד

התדרדרות חלה ביממה האחרונה במצבו הרפואי של הרב ברלנד. פונה מכלא צלמון שם הוא יושב כבר כמה חודשים במעצר לבית החולים פוריה בטבריה.

התדרדרות חלה ביממה האחרונה במצבו הרפואי של הרב ברלנד. פונה מכלא צלמון שם הוא יושב כבר כמה חודשים במעצר לבית החולים פוריה בטבריה.

לטענת מקורביו הרב אמור לעבור ניתוח מציל חיים, מוקדם יותר השבוע פורסם בקבוצת הווטסאפ של תומכי הרב ברלנד כי "עקב מצבו הבריאותי המדרדר, שוב הרב ברלנד לא התקשר לשיעורו דרך הפלאפון ולתפילת מנחה ערבית עם ציבור תלמידיו, כאמור מדובר בפעם שניה השבוע, דאגה בקרב תלמידיו."

לפני כחודש פורסם מכתב מבית הדין בו עשרות עדויות וראיות שונות על ההתנהגותו של הרב אליעזר ברלנד ובדיקה יסודית של עדות העד, ובתום סדרת דיונים שנמשכה קרוב לשנה וחצי – פרסמו דייני בית הדין המיוחד: הרב שריאל רוזנברג אב בית דין צדק בני ברק מיסודו של הגר"נ קרליץ זצ"ל הרב שמואל אליעזר שטרן מדייני בית דין צדק "זכרון מאיר" מיסודו של הרב ואזנר זצ"ל ורב מערב העיר בני ברק והרב יהודה פישר, מדייני בית הדין של העדה החרדית בירושלים החלטה נחרצת וחד משמעית.

לאחר תיאור תוכן העדויות כ"מעשים שלא ייעשו ומעשים חמורים ביותר" קובעים הדיינים: "ברור שעפ"י דעת תורתינו הקדושה מי שאינו שומר על דברים שהם מג' חמורות ואביזרייהו, שומר נפשו ירחק ממנו ומחויבים לפעול בזה".

להחלטה מצטרפים גאב"ד העדה החרדית הרב יצחק טוביה ווייס, ראב"ד העדה החרדית הרב משה שטרנבוך, וגאב"ד זכרון מאיר הרב חיים מאיר הלוי ואזנר.

מתוך מודעות להיקף העצום של הבעיה, התאחדו שלושה בתי הדין הגדולים בעולם להקמת בית דין מיוחד לבירור הפרשייה ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית מספיקה הוזמן ברלנד רשמית לעימות חזיתי עם המתלוננות והשמעת טענותיו, את מכתב ההזמנה מגבים עוד תשעה מפוסקי הדור החשובים המביעים את אמונם המלא בבית הדין המיוחד.

הרב ברלנד הביע את הסכמתו להתדיין בבית דין זה בתנאי שיפורסם מכתב שיורה על הפסקת ההשמצות נגדו, הדיינים הסכימו לפרסם את המכתב אך ברלנד חזר בו ולא הסכים להופיע בעצמו בפני בית הדין, במקום זאת הוא ייפה את כוחם של שני נכדיו חיים רייכר וצפניה שינפלד, וכטוען רבני גייס ברלנד את אבא טורצקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *